معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:

۴۴ درصد حوادث دریایی هرمزگان مربوط به لنج هاست

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۳:۱۸
کد خبر: ۷۴۲۲۲۹
۴۴ درصد حوادث دریایی هرمزگان مربوط به لنج هاست
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیشترین سهم سوانح دریایی را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج ها دانست و گفت: ۴۴ درصد حوادث دریایی پنج سال اخیر در استان به شناورهای لنج اختصاص داشته است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛نشست کمیته سوانح دریایی استان هرمزگان با رویکرد کاهش سوانح دریایی با حضور معاون دریایی و روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی، ثبت شناوران،کارشناسان واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نمایندگان موسسات رده بندی ایرانیان و آسیا و تعاونی لنج داران برای نخستین بار در سالن کنفرانس بنادر و دریانوردی لنگه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، "اسماعیل مکی زاده" معاون دریایی و نایب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به اهداف و استراتژی های سازمانی، ابراز امیدواری کرد، با برگزاری مستمر این جلسات و تلاش و مشاوره همه واحدها و ارگان های مسئول در امر دریانوردی، آمار سوانح دریایی استان و به تبع آن کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه راهکارهای مفید در این جلسات، انجام هماهنگی های بیشتر و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه می توان از بروز سوانح در فصل های مختلف سال جلوگیری کرد.

مکی زاده بیشترین سهم سوانح دریایی در استان را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج ها دانست و گفت: ۴۴ درصد حوادث دریایی پنج سال اخیر سهم لنج ها بوده و عامل بیشتر سوانح نیز آبگرفتگی با ۳۴درصد و آتش سوزی با ۱۹ درصد بوده است.

"قاسم عسکری نسب" مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اقدامات صورت گرفته برای کاهش سوانح در این بندر سخن گفت و تشکیل کمیته ایمنی و سوانح را در همین راستا دانست.

وی افزود: کمیته ایمنی و سوانح با تشکیل جلسات متعدد کارشناسان بندری و دریایی با مالکان و فرماندهان شناورها و نظارت بر عملکرد آنها نسبت به رعایت دقیق موارد ایمنی، تلاش کرده تا با پایش پردامنه و مداوم بر حفاظت از جان و مال مردم که شامل شناور ها و بار آنها می شود، بیش از پیش اهتمام ورزد.

عسکری نسب هدف از برگزاری این نشست را برنامه ریزی و هماهنگی بمنظور کاهش وقوع سوانح دریایی و ارتقاء ایمنی دریانوردی شناورهای مسافری و لندینگ کرافت های متردد درحوزه خلیج فارس عنوان کرد.

شایان ذکر است، "حسام تقی آبادی" سرپرست اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی بندر شهید رجایی گزارشی تحلیلی از وضعیت سوانح دریایی پنج ساله اخیر استان با تمرکز بر دلایل عمده بروز سانحه، مناطق پر خطر، ماه های پر سانحه سال و همچنین شناورهای پرحادثه، ارائه کرد.

همچنین سایر اعضای حاضر در این نشست نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز