مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خبر داد:

۱۷۴۷ پروژه برق رسانی در هرمزگان افتتاح می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۲:۵۴:۵۰
کد خبر: ۷۴۳۳۲۶
۱۷۴۷ پروژه برق رسانی در هرمزگان افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان از افتتاح یکهزار و ۷۴۷ پروژه برق رسانی در هفته دولت سالجاری خبر داد .

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ محمد ذاکری در نشست خبری در بین جمعی از خبرنگاران استان ، با بیان اینکه این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۷۷۷ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت افتتاح می شود ، ادامه داد : از این تعداد ۶۶۵ پروژه در بندرعباس مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود  : در چهار ماهه ابتدایی سال جاری زمان خاموشی ها به ازای هر مشترک از ۲/۳ به ۱/۸ دهم در روز و تعداد خاموشی های هر مشترک نیز از ۲۱ مورد به ۱۵ مورد رسید که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 این مسئول با اشاره به افزایش توان پاسخگویی ۱۲۱، افزود: در چهار ماهه امسال بالغ بر ۵۱۶ تماس در مرکز ۱۲۱ پاسخ داده شد که ۲۲۹ هزار تماس مربوط به تیرماه سال جاری بود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با یادآوری اینکه به دلیل کمبود تولید در تابستان سال جاری مجبور به اعمال خاموشی شدیم، عنوان کرد: تعداد خاموشی های کمبود نیرو در چهار ماهه امسال پنج هزار و ۵۰۴ مورد و متوسط خاموشی بین یک تا یک و نیم ساعت بود.

ذاکری  به تشریح تعداد پروژه هایی که به بهبود کیفیت برق در استان منجر می شود اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۳۰۰ دستگاه ترانس با هدف بهبود کیفیت برق مشترکین به شبکه توزیع اضافه شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با بیان اینکه تامین مالی برای اجرای پروژه ها و تولید برق از طریق «درآمد حاصل از فروش برق» و «واگذاری حق انشعاب» تامین می شود، روند پرداخت هزینه های برق مصرفی در استان را کند و نگران کننده دانست.

 وی با اذعان به اینکه در چهار ماهه امسال و در بخش مشترکین غیرنظامی 82 درصد از مطالبات وصول شده است، اظهار داشت : میزان مطالبات شرکت توزیع برق هرمزگان از بخش دولتی 100 میلیارد تومان است و در سال گذشته برق 27 دستگاه دولتی به دلیل بدهی قطع شد.

ذاکری اضافه کرد : میزان بدهی بخش تجاری و خانگی نیز بیش از 60 میلیارد تومان است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور با مشکل در تامین منابع مالی اجرای پروژه ها مواجه هستیم و نیاز است مشترکین هزینه برق مصرفی خود را به موقع پرداخت کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرقت تاسیسات برق در هرمزگان روند افزایشی پیدا کرده است، بیان کرد: در بهار سال گذشته هشت هزار و 400 کیلوگرم سیم مسی در استان به سرقت رفت که این رقم در بهار امسال به 20 هزار کیلو رسید.

وی با اشاره به اینکه در چهارماهه سالجاری 9 هزار و 236 مشترک جدید به مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان اضافه شد، عنوان کرد : پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 30 هزار اشتراک برسد.

این مسئول به میزان مصرف انرژی در چهار ماهه سالجاری نیز اشاره و ابراز داشت : میزان مصرف انرژی در چهار ماهه سال گذشته 2 میلیارد و 885 کیلووات بود که این رقم در سال جاری به 2 میلیارد و 657 میلیون کیلووات ساعت رسید و حدود 30 میلیون کیلووات کاهش یافته است.

 وی همچنین با بیان اینکه سالجاری  10 روستای استان هرمزگان برقدار می شود، ادامه داد : تا کنون کار برق رسانی به پنج روستا انجام شده است و پنج روستای دیگر از جمله «بوستاکا» در بشاگرد تا پایان سال از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به خاموشی های تابستان سالجاری، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی ها قرار بود در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور این خاموشی ها اعمال شود که خوشبختانه با بهبود وضعیت آب و هوایی، این روند یک هفته قبل به اتمام رسید.

 ذاکری  همچنین با اشاره به برنامه های وزارت نیرو در حوزه انرژی پاک، بیان داشت : وزارت نیرو‌ در جهت خرید تضمینی انرژی پاک قیمت های خوبی دارد و براساس برآوردهای انجام شده طی بازه زمانی سه تا چهار ساله پروژه های حوزه انرژی پاک برگشت سرمایه دارد.

 وی تصریح کرد: خاموشی های چراغ های موجود در معابر به زیر سه درصد رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز