۱۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۱۱:۲۰:۳۲
کد خبر: ۷۴۳۷۱۵
۱۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد
در هفته دولت سال جاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ۱۶ پروژه را با حضور مدیران ارشد استان افتتاح خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛از این ۱۶ پروژه، ۱۴ پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری بوده و  دو پروژه نیز در زیر بخش جنگلکاری(توسعه جنگلهای حرا)  و مقابله با اثرات بیابانزایی و با هدف تقویت و توسعه پوشش گیاهی و تثبیت ماسه های روان می باشد. پروژه اثربخشی که جزو پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت قلمداد شده در بخش مقابله با اثرات بیابانزایی، عملیات مالچ پاشی در سطح ۱۰۰۰ هکتار می باشد که در منطقه گتی در حوزه شرق شهرستان جاسک می باشد که توانسته است شرایط زیستی را برای زندگی در این منطقه نسبت به قبل به میزان زیادی بهبود ببخشد.

از نظر پراکنش جغرافیایی ۱۶ پروژه ، ۳ پروژه در شهرستان حاجی آباد، شهرستان های جاسک، قشم و بندرلنگه هر کدام دو پروژه، و شهرستان های بشاگرد، بندرعباس، میناب، بندرخمیر، بستک، رودان و سیریک هر کدام یک پروژه  می باشد.

با افتتاح ۱۴ پروژه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری برآورد میگردد بتوان بیش از ۹ میلیون متر مکعب از رواناب های سطحی را کنترل سالانه مهار و کنترل نمود.

یک پروژه آبخیزداری نیز که در شهرستان بستک افتتاح خواهد شد بصورت مشارکتی و ۱۰۰ درصد توسط خیرین در منطقه تدروئیه شهرستان بستک تامین اعتبار شده است که سازه ای چند منظوره و با اهداف مهار و کنترل سیلاب های فصلی، تامین آب برای توسعه فضای سبز  و افزایش جذابیت طبیعت گردی آبگرم است.

مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای مجموع ۱۶ پروژه قابل افتتاح در هفته دولت قریب به ۸۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد که بعنوان سربازان نظام و خادمان مردم بتوانیم با پیروی از شهدای دولت، خدمتگزاران خوبی برای هم استانی های عزیز باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز