باتدبیر دولت و به همت بخش خصوصی:

هرمزگان سیلو دار شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۷۴۷۱۷۱
هرمزگان سیلو دار شد
به همت دولت تدبیر و امید و با پیگیری های شرکت غله خدمات بازرگانی منطقه 6 و سرمایه گذاری بخش خصوصی، هرمزگان صاحب سیلو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛بهره برداری رسمی از سیلوی 50 هزار تنی گندم در حاجی آباد پنجشنبه آغاز می شود.  

اوایل اردیبهشت ماه با آغازفصل جدید خرید گندم ، شش کندوی سیلوی حاجی آباد آماده ذخیره سازی گندم سال هرمزگان شد.

سالها هرمزگان به دلیل نداشتن سیلو متضرر شد تا جایی که برخی، یکی از دلایل بی کیفیتی نان را در هرمزگان ناشی از گندمهایی عنوان می کردند که در شرایط نامناسب نگهداری می شود.

 انتقادات رسانه ای از شیوه نگهداری گندم به گونه ای بود که به نظر می رسید سلامت مردم نیزدر حال تهدید است. 

از سویی هرمزگان به عنوان دروازه صادرات و واردات از سیلوی استاندارد بی بهره بود و عزمی جدی در دوران گذشته برای این مهم وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور که طی این دوسال اخیر تمام دغدغه خود را برای حمایت در راه اندازی سیلو گذاشته بود گفت: این سیلو با ظرفیت 50 هزار تن گندم در مدت حدود یک سال در شهرستان حاجی آباد ساخته شده که روز پنجشنبه به طور رسمی  به بهره برداری می رسد.

به گزارش شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور، مسعود دشوارگر گفت: برای ساخت این سیلوها، 180 میلیارد ریال هزینه شده و بیش از 70 درصد ماشین آلات سیلو ساخت داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6کشور بیان کرد: این سیلو به همت بخش خصوصی احداث شده و حمایت مستمری از سوی شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 6 از سرمایه گذار صورت پذیرفته است . وی تاکید کرد: برای اجرای طرحهای زیر بنایی در منطقه باید همه مسوولان با همکاری و دلسوزی از بخش خصوصی حمایت کنند تا انگیزه لازم برای اقدام ،سرمایه گذاری و بهربرداری رسیدن پروژه های زیر ساختی در بخش خصوصی ایجاد شود.

دشوارگرتصریح کرد: پیش از این گندم های برداشت شده استان هرمزگان در انبار چادری بندرشهید رجایی بندرعباس با ظرفیت 100 هزارتن تامدت زیادی نگهداری می شد ، لیکن اکنون بخشی از گندم مصرفی استان را می توان در سیلوی حاجی آباد ذخیره کرد .

به گفته دشوارگر، میزان مصرف سالانه گندم در استان هرمزگان حدود 200 هزار تن است که از این رقم حدود 40 هزار تن در شهرستان حاجی آباد برداشت می شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین سالانه بیش از 58 هزار تن گندم در هرمزگان تولید می شود تصریح کرد: : این سیلو کفاف ذخیره سازی تولید استان را می دهد اما برای مصرف سالیانه استان کافی نیست.

 وی تاکید کرد: از دوسال پیش پیگیری لازم برای ساخت سیلوی دولتی در بندرعباس آغاز و در همین راستا زمین مناسبی هم از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل گرفته شده است و پیگیریهای لازم جهت اخذ مجوزها و تامین اعتبار نیز در حال انجام است .

وی احداث سیلوی ۷۰ هزارتنی دولتی در بندرعباس را برای تکمیل نیاز ذخیره سازی ضروری دانست و افزود: با حمایت استاندار و نمایندگان امیدواریم هر چه سریعتر کلنگ احداث این پروژه حیاتی به زمین زده شود.

دشوارگر بیان کرد: در حال حاضر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6  انتقال ترکیبی گندم از سایر استانها به سیلوی حاجی آباد را دردست بررسی دارد به گونه ای که بتوان گندم را از طریق حمل ریلی به نزدیکترین ایستگاه راه آهن در حاجی آباد منتقل و سپس گندم در مسیر کوتاه ایستگاه تا سیلو توسط کامیون حمل گردد که این امر نقش به سزایی درکاهش ترافیک جاده ای خواهد داشت.

خبرنگار:کاظم محمدیان مصمن

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز