فرمانده انتظامی هرمزگان:

۹نفر مخل امنیت ترددکامیونداران دستگیر شدند/انهدام باندقاچاق انسان

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۸:۴۹:۵۲
کد خبر: ۷۶۰۳۵۵
۹نفر مخل امنیت ترددکامیونداران دستگیر شدند/انهدام باندقاچاق انسان
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۹ نفر از مخلان امنیت تردد کامیونداران در جاده های استان هرمزگان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ سردار عزیزاله ملکی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شدبیان داشت: بزودی خبر انهدام باند بزرگ قاچاق انسان با تعداد دستگیری بالا نیز اطلاع رسانی می شود.

سردار ملکی با اعلام خبر کشف ۶۸۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق افزود: کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه شش ماهه سال گذشته افزایش ۱۸۲ درصدی داشته است. طی همین مدت دو هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و ۵۸ فروند شناور حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شد.

به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان، در شش ماه ابتدایی امسال ۳۶ تن انواع مواد مخدر کشف شد و ۴۶۴ دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق موادمخدر توقیف شد، همچنین یک هزار و ۸۱۹  نفر قاچاقچی مواد مخدر ، هزار و ۲۰۴ خرده فروش دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال  ۸درصد کاهش در مجموع سرقت ها داشته ایم، همچنین تاکنون در حوزه برون شهری شاهد کاهش ۱۵ درصدی متوفیان و کاهش ۲۴ درصدی مصدومان تصادفات و در حوزه راهور مصدومان تصادفات ۸ درصد کاهش و متوفیان تصادفات ۱۲ درصد افزایش داشته ایم.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین در موضوع ممانعت از تردد خودروهای سنگین در سطح استان هرمزگان، بیان کرد: در این خصوص با تهدیدکنندگان تردد خودروهای سنگین نیز مقابله جدی شده و در حال حاضر ۹ نفر دستگیر شده اند که آخرین مورد آن شب گذشته(۱۰ مهر) یک خودروی زانتیا با سلاح سرد سبب ممانعت حرکت خودروهای سنگین می شد که با هوشیاری مأمورین انتظامی دستگیر شد.

سردار ملکی در خصوص پرونده مسمومیت الکلی بندرعباس عنوان کرد: تا کنون ۲۱ نفر فوت و ۲۵۰ نیز دچار مسمومیت شده اند که در این رابطه دو نفر از توزیع کنندگان اصلی دستگیر شده اند؛ الکل مورد استفاده در مشروبات دست ساز از تهران خریداری شده بود و منتظر نمونه های ارسالی به آزمایشگاه هستیم.

فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل زوج فرهنگی در بندرعباس، اظهارداشت: در تحقیقات انجام شده بر روی مضنونان زیادی کار شد. البته آنچه به قطعیت رسیده به زور وارد نشدن متهمان و بدست آوردن سرنخ هایی مهم است. همچنین مقداری طلا از این منزل سرقت و ۲۳ ضربه چاقو نیز به یکی از مقتولان وارد شده است.

وی در مورد پرونده شهادت دو تن از کارکنان نیروی انتظامی هرمزگان در هشتبندی شهرستان میناب اضافه کرد: این موضوع در حال پیگیری است و تا دو ماه آینده دو پرونده قتل زوج فرهنگی در بندرعباس و شهادت کارکنان نیروی انتظامی به نتیجه خواهد رسید.

وی در خصوص پرونده قاچاق خودرو نیز توان بر ما بر روی برخورد است، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاقچیان کلان و شبکه ای، این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی هرمزگان بوده و در بحث قاچاق خودرو از شهریور سال ۹۶ بر روی این پرونده فعالیت خود را آغاز و توانستیم به نتایج مهمی دست پیدا کنیم و اکنون به مرحله کیفر خواست رسیده است هرچند در این خصوص بنده شاکی خصوصی دارم.

سردار ملکی با بیان اینکه در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر دستگیری تعدادی تکفیری در بندرخمیر، این خبر صحت نداشت، خاطرنشان کرد: در سطح استان هرمزگان با بیداری دستگاه های متولی، امنیت مناسبی برقرار است.

سردار ملکی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ پرونده مربوط به اتهام اختلاس، تسهیلات بانکی و پولشویی، زمین خواری و فرار مالیاتی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در این پرونده ها ۲۶ نفر اعم از افراد حقوقی و حقیقی دستگیر شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز