یادداشت برنا؛

آیا هرمزگان نگین خاورمیانه میشود؟

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۶۴۸۳۷
آیا هرمزگان نگین خاورمیانه میشود؟
خوشبختانه امسال با وجود تحریم های بی شمار و همه ناملایمات اقتصادی استان هرمزگان شاهد رونق و برکت و افتتاح پروژه های بزرگی در هفته دولت و در بخش های مختلف مسکن، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی، حمل و نقل، انرژی، آموزش، صنعت و معدن، ورزش، فرهنگ و هنر و گردشگری، رفاه و تامین اجتماعی، بازرگانی، تعاون و منابع آب و ... بود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ،میزان  پروژه ها که آبادانی و توسعه چشم گیری را برای استان هرمزگان به دولت داشته است با اعتباری بالغ بر یک هزار و 936 میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به مرحله اجرا در آمده است .

در این هفته پر جنب و جوش استان و کشور جای بسی خوشحالی است که سهم بسیار ناچیز و کوچکی از ثروت های عظیم استان هرمزگان از منابع گمرکی و نفتی تا مالیات،دریا و صنایع به استان پرداخت شده است و امید است هر هفته برای هرمزگان هفته دولت باشد.

بدون شک هرمزگان با ظرفیت های بی شمار خود در حوزه اقتصادی و اینکه لقب دروازه طلایی اقتصاد کشور را یدک می کشد قابلیت این را دارد که به یک استان بی نظیر از هر جهت بدل گردد و محرومیت در هیچ گوشه ای از این استان اقتصادی خود نمایی نکند.این مهم تنها نیازمند همت دکتر همتی استاندار هرمزگان و اتحاد و همدلی نمایندگان خوب مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی تنها باهدف واحد رشد و توسعه استان است.

این مطالبه گری که استان هرمزگان به قطب توسعه و آبادانی کشور ازحیث شهری، عمرانی، اشتغال، اقتصاد،تولید و توسعه تبدیل شود مطالبه و خواسته ای بدور از منطق نیست و بر هیچ کس پوشیده نیست که هرمزگان این ظرفیت را دارد که نگین خاورمیانه باشد.

مناطق صنعتی غرب شهر بندرعباس مانند مجتمع بندری شهیدرجایی،منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس،صنایع فولادی و نفتی مستقر در این منطقه هریک به تنهایی می توانند بخش قابل توجه ای از توسعه استان را سهیم شوند.

سال هاست که استان هرمزگان در عرصه گردشگری  در اوج کم توجهی قرار گرفته و دو جزیره زیبای قشم و کیش کل گردشگری استان را در خود خلاصه کرده اند با وجود اینکه هرمزگان از مناطق بکر گردشگری همچون آبشار تزرج، عمارت فکری، بندر کنگ، قلعه لشتان، صنعت لنج سازی، چشمه چاه احمد، آبشار پلکانی و فصلی بِدو، پل لاتیدان(طولانی ترین پل تاریخ ایران)، قلعه اسرارآمیز فین، کوه و آب گرم گنو، خرسین (بکرترین غار نمکی)، گچین(یکی از استثنایی ترین روستاهای ایران)، روستای بناب، رودخانه و چشمه آب گرم خورگو، بندر کوهستک (با قدمتی از دوران زندیه و قاجاریه)، قلعه هزاره میناب، معبد عشاق (بنای افسانه ای در شهرستان میناب)، قلعه کمیز،چشمه سبزپوشان و ... برخوردار است که هریک می تواند در صورت داشتن برنامه و توجه مسئولین گردشگران بسیاری را که رونق اقتصادی قابل توجه ای به دنبال خواهند داشت، جذب کند.

اینکه استان هرمزگان به جایگاه در خور خواهد رسید امری است بدیهی اما امید است روزی نزدیک و در همین دوران شاهد شکوفایی آن در حدی که مردم شریف آن لایقش هستند باشیم.

گزارشگر : کاظم محمدیان مصمم

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز