اسلام باوقار، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

موافق کمک به شهرداری هستیم و در چارچوب قانون هزینه کرد آن نیز مشخص شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۷:۴۴:۰۷
کد خبر: ۷۶۷۹۶۴
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: موافق پول گرفتن و کمک به شهرداری هستیم و بر طبق قوانین و مقررات باید هزینه کرد آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  " اسلام باوقار" در هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار بررسی مفاد توافق نامه 13 میلیارد تومانی سه جانبه بین استانداری، شورای شهر بندرعباس و شهرداری بندرعباس برگزار شد بیان کرد: پول هایی که قرار است به حساب شهرداری واریز شود می بایست هزینه کرد آن و ردیف های استفاده از این مبالغ بر طبق قوانین و مقررات مشخص باشد.

باوقار با بیان اینکه بودجه سالجاری شهرداری بیش از 570 میلیارد تومان تصویب شده و بخشی از آن بابت ارزش افزوده ای است که قرار است به حساب شهرداری واریز شود، خاطر نشان کرد: باید مشخص شود این رقم 13 میلیارد تومان که قرار است به حساب شهرداری از محل عوارض آلایندگی واریز شود مازاد بر رقمی است که در بودجه پیش بینی شده است یا خیر؟

وی افزود: اگر مازاد بر بودجه است که می بایست بودجه اصلاح شود، ولی اگر از محل ارزش افزوده ای است که در بودجه آمده است  و یکبار نیز مصوب شده، حق نداریم دوباره مصوب کنیم چون خلاف قانون است.

باوقار در ادامه گفت: تبصره یک ماده 38، به صراحت می گوید که عوارض آلایندگی چیست و چه مجموعه هایی را شامل می شود و باید از محل آلایندگی در فضای سبز هزینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: حق نداریم پولی که بابت عوارض از مردم گرفته می شود در جای دیگری هزینه کنیم و آیا این عوارض آلایندگی که متعلق به شهر بندرعباس است و بر طبق قانون باید در همین محل صرف شود در بخش فضای سبز هزینه می شود؟

وی گفت: از مردم مالیات گرفته می شود تا بخشی از مشکلات در شهر برطرف شود، اما در کنار ساحل بوی تعفن فاضلاب، ساحل را نازیبا و ناکارآمد کرده و هنوز نتوانسته ایم راه حلی برای آن پیدا کنیم.

باوقار در پایان مدیران استان را به چالش حضور در ساحل بندرعباس دعوت کرد و گفت : اگر ساحل بندرعباس، ساحلی مناسب  است و این موضوع را به مردم ثابت کنیم، تمامی مدیران استان در یک روز معین در ساحل شهر و رفتن به داخل آب دعوت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز