استاندار هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان:

زمینه فعال شدن گمرک بندر گوکسر به سرعت فراهم شود/لزوم استفاده از ظرفیت سفارتخانه ها برای افزایش صادرات محصولات هرمزگان

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۷:۴۰:۵۴
کد خبر: ۷۷۲۰۵۳
زمینه فعال شدن گمرک بندر گوکسر به سرعت فراهم شود/لزوم استفاده از ظرفیت سفارتخانه ها برای افزایش صادرات محصولات هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: زمینه فعال سازی گمرک بندر گوکسر در شهرستان جاسک به سرعت فراهم شود تا ملوانان این بندر نیز بتوانند مبادلات تجاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان بر لزوم استفاده از ظرفیت سفارتخانه ها و رایزن های بازرگانی کشورمان برای توسعه صادرات و تجارت خارجی استان هرمزگان تاکید کرد و بیان داشت: استان هرمزگان از موقعیت قرار داشتن در کنار آب های خلیج فارس و دریای عمان برخوردار است و باید از این ظرفیت برای افزایش تجارت با کشورهای همسایه بهره برد.

وی ادامه داد: نیاز است برنامه ای جدی جهت هماهنگی با سفارتخانه های کشورمان و معرفی محصولات و فرصت های صادراتی استان هرمزگان داشته باشیم.

استاندار هرمزگان افزود: اتاق بازرگانی استان باید در این زمینه فعال تر عمل کند و انتظار داریم که نقش موثرتری در رونق صادرات و تجارت داشته باشد.

همتی خواستار نظارت بر اجرای طرح تجارت کالای ملوانی در هرمزگان شد و تصریح کرد: فعال سازی بنادر کوچک و گمرکات برای فعالیت مناسب ملوانان لنج های تجاری در هرمزگان باید تداوم داشته باشد.

وی گفت: زمینه فعال سازی گمرک بندر گوکسر در شهرستان جاسک به سرعت فراهم شود تا ملوانان این بندر نیز بتوانند مبادلات تجاری داشته باشند.

 

نظر شما