مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی :

با مهارت آموزی اشتغال پایدار بوجود می آید

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۰:۳۸:۲۱
کد خبر: ۷۷۷۲۱۰
با مهارت آموزی اشتغال پایدار بوجود می آید
نشست مشترک مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و نماینده مردم استان در مجلس و مدیر آموزش نفت ستاره و کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محل آموزشگاه آزاد تدبیربرگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ احمد مرادی نماینده مردم در مجلس : دغدغه تمام کشور بحث اشتغال است ، اشتغال تا کنارش مهارت آموزی نباشد اشتغال پایداری صورت نمی گیرد وقتی که یک نیروی آموزش دیده بر سر کار میرود بهروری آن کار بسیار بالا میرود .

وی اذعان کرد : هر کسی که استان هرمزگان را برای کار و زندگی انتخاب نموده ، بومی محسوب میگردد ولی به شدت ناراحت هستیم از نیرو های غیرماهر غیر بومی بیاورند که در نتیجه سربار یک مجموعه می شوند. . منطق ، این را می گوید که سرمایه گذار از نیروی بومی ؛ به دلیل کاهش هزینه ها استفاده نمایند و با آموزش نیروی بومی می توانیم این بهانه را از بین ببریم .

اسماء کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه گفت : سازمان فنی و حرفه ای تنوع  و گستردگی بسیار زیادی دارد . در وزارت کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بسیار خاصی برای  استان هرمزگان مصوب گردیده و درنظرداریم در  قالب طرح اشتغال فراگیر و روستایی بتوانیم آن را منجر به اشتغال نماییم  و بتوانیم از این ظرفیت در راستای توانمند سازی جوامع بومی محلی استفاده کنیم.

مهندس کریمی تصریح کرد :با توجه به اینکه ما در 13 مرکز دولتی آموزش داریم که نسبت به سرانه استان های همجوار خیلی محدودیت داریم . در صورتی که استان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار زیادی است . شرایط اگر محیا شود که افراد بومی سر کاربروند باید آموزش و توانمند سازی این افراد ویژه دیده شود. ما به این دلیل زیر مجموعه وزارت کار ورفاه اجتماعی قرار گرفته ایم که به افراد آسیب دیده اجتماعی و بازمانده از تحصیل آموزش دهیم . تمامی ورودی های مراکز دولتی ما فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند  اینان به دلیل  فقدان مهارت و فقر مهارتی به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای مراجعه می کنند .

وی افزود : برای اینکه بتوانیم عرضه و تقاضا را پاسخگو باشیم قطعاً با اعتبارات دولتی نمی توانیم این کار را انجام دهیم و امکان جذب نیروی دولتی نیز فراهم نیست ، آموزشگاه های آزاد در کنار ما فعالیت می کنند که این فرصت بسیار عالی است که از تجربه و تخصص آن ها متناسب با بازار کار استفاده کنیم .157 آموزشگاه آزاد در سطح استان در حال فعالیت هستند .

وی اظهار کرد :در استان چالش هایی وجود دارد ؛طبق آمار سازمان مدیریت  و برنامه ریزی سرانه آموزش خانواده های هرمزگان نسبت به سرانه کل کشور کمتر است و چون خانواده ها آنقدر هرینه ندارند نیاز است بخش حاشیه نشینی و روستایی از مصوبه شورای اجتماعی خرید خدمت از بخش آموزشگاه آزاد صورت گیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز