رییس شورای شهرستان بندرعباس :

ورودی شهر بندرعباس در خور شان دروازه اقتصادی کشور نیست

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۸۲۱۴۶
ورودی شهر بندرعباس در خور شان دروازه اقتصادی کشور نیست
رییس شورای شهرستان بندرعباس در نشست این شورا با معاونت عمرانی استانداری هرمزگان با گرامی داشت 5 آذر سالروز تشکیل ارتش 20 میلیونی به فرمان حضرت امام راحل گفت : امام راحل با غرس این شجره طیبه با آینده نگری، تیز بینی و دور نگری نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام ناب را درسراسر جهان واکسینه نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ پرویز سالاری افزود : بسیج در همه اقشار و ابعاد و همه اوضاع ورود کرده است . شاید در گذشته احساس این بود که بسیج یک شبه نظامی برای جنگ است  اما همه دیدیم که در میدان های دیگر بنا به وصایای امام (ره) ، در مناطق مختلف کارهایی انجام داد که حتی دستگاههای اداری و اجرایی از انجام آن کار درمانده بودند.

وی بیان داشت :  روحیه مکتبی بودن و جهادی بودن بسیج  می تواند به عنوان یک مکتب ، همزمان با هفته وحدت، محور وحدت جامعه ما باشد.

سالاری ادامه داد : بسیج متعلق به یک حزب ، گروه و قشر خاص نیست بلکه در همه اقشار و زمینه ها بویژه در حوزه مقابله با ناتوی فرهنگی ،جنگ نرم و مقابله با دسیسه های دشمن  با بصیرت افزایی و فهم صحیح از بیانات مقام عظمای ولایت و حضرت امام توانست در همه اقشار بویژه نیروهای جوان و پر نشاط را جذب نماید که  به واسطه موفقیت در همه عرصه ها ،کشور های دیگر نیز از آن الگو گرفتند  .

 

رییس شورای شهرستان بندرعباس  در بخش دیگری از سخنان خود گفت : یکی از چالش های عمده ما آموزش و عدم نظارت کافی برعملکرد مدیران اجرایی است که در این رابطه قانون گذار  قانون خوبی مصوب کرده و به خوبی این مساله را دیده است .

پرویز سالاری با اشاره به نقش نظارتی شوراهای شهرستان به عنوان یک شورای فرا دست خاطر نشان کرد :  نقش اصلی شورا های فرا دست مطالبه گری، نظارت بر عملکرد مدیران اجرایی ، نظارت بر حسن اجرای مصوبات  شورا های شهر و روستا و نظارت قانونی بر شهر و مدیریت شهری است به طوریکه هر جا لازم باشد برابر ماده 31  می تواندبه  مدیران اجرایی تذکر دهد و آنها را به صحن شورا فرا بخوانند که توضیح بدهند و اگراعضای شورا  قانع نشدند مدیر را  به فرماندارو استاندار معرفی نمایند  .

وی بیان داشت : در هرمزگان شورا های فرا دست آنطور که شایسته و بایسته است به وظایف خود عمل نکردند  زیرا شاهد هستیم بین وظایف و عملکرد دستگاههای اجرایی ، مدیریت شهری و بویژه شهرداریها انحراف وجود دارد.

سالاری  با بیان اینکه در این شرایط با توجه به بودجه و هزینه می طلبد که نظارت بیشتری  بر عملکردها

داشته باشیم  تصریح کرد : برای ارزیابی انحراف مدیران از وظایفشان 5 کمیته ارزیابی تشکیل شده

 است و شاخص هایی  نیز تعیین شده که بر اساس آن شاخص ها  ،عملکرد شورا ها و مدیران اجرایی مورد بررسی  و ارزیابی قرار می گیرد .  

وی خاطر نشان کرد : باید آموزش را در دستور کار خود قرار دهیم ، خیلی ازدستگاههای اداری و اعضای  شورا ها نسبت به وظایف خود آشنایی ندارند خصوصا آموزش های ضمن خدمت در زمینه فساد اداری، عواقب فساد اداری را نمی دانند و برخی مواقع از روی دلسوزی کاری انجام می دهند که ممکن است برای آنها گران تمام شود . 

رییس شورای شهرستان بندرعباس  تاکید کرد :  باید نگرش سیستمی به منابع محدود داشته باشیم و اولویت به پروژه ها وطرح هایی مورد نیاز مردم داده شود. 

 پرویز سالاری ادامه داد : دبیرخانه شورای شهرستان فضای مناسبی ندارد و برابر ماده قانونی حداقل 5 پست سازمانی در دبیرخانه شورای شهرستان است که عوامل اداری بایدآنجا باشند و انجام وظیفه نمایند  . 

وی همچنین بر ضرورت تشکیل شرکت توسعه و عمران هر کدام از شهرهای استان هرمزگان نیز تأکید کرد و گفت:  با جمع آوری پول های خرد پرسنل و بازنشستگان و تشکیل شرکت توسعه و عمران  می توان به ثمرات خوبی در آبادانی شهرها رسید.

 وی از اجرایی نشدن ماده 43 برنامه ششم که مربوط به اختصاص سهم  یک درصد فروش معادن است خبر داد و بیان داشت : این سهم باید صرف پروژه های عمرانی همان مناطق شود .

سالا ری تصریح کرد :ماده قانونی دیگر که هنوز محقق نشده  و می طلبد نمایندگان مجلس و استاندار استان در این رابطه اقدام نمایند اجرای تبصره3 ماده 41معادل 12 در هزار کالاهای گمرکی است که در آمد هنگفتی بویژه برای دهیاریها و شهرداریهای  به دنبال دارد . 

وی ادامه داد : با توجه به اینکه بیش از 75 درصد کالاهای گمرکی از استان  هرمزگان مبادله می شود و از این بابت پول هنگفتی مستقیما از صاحبان کالا وصول می شود.

سالا ریخاطر نشان کرد :  وزارت کشور  برابرماده قانونی تبصره 20 ماده 39 موظف است این پول را در اختیار شهرداریها و دهیاری ها قرار دهد که با وصول این پول  میزان زیادی از مشکلات خواهد شد.

 وی همچنین به  تعهدی که وزارت نفت در بخش حمل و نقل بار و مسافر دارد اشاره کرد و گفت : وزارت نفت باید مبلغی ماهانه در اختیار شهردا ریها قرار دهد که متاسفانه  این تعهد نیز  محقق نشده است. 

 

رییس شورای شهرستان بندرعباس   در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جلوگیری از ورود کامیونها به درون شهر  شد و گفت : ورود کامیونها  علاوه بر آسیب به زیر ساخت های شهر ، استهلاک خیابانها و ایجاد ترافیک ، مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز به دنبال دارد .

سالاری ادامه داد : برای حل این معضل باید عوارض سنگینی بر ورود کامیونها به شهر  وضع شود اما  قبل از آن   باید پارکینگ و توقف گاه مناسبی در ابتدای شهر برای آنها ایجاد شود .

وی  تاکید کرد :  با توجه به در آمدی که سازمان حمل و نقل و راهداری دارد ورودی های شهر بندرعباس در خور شان شهر بندرعباس نیست .

سالاری ادامه داد : سال گذشته قرار شد ورودی های شهر  خصوصا ورودی شمال شهر زیبا سازی شود  که این قول عملی نشده است .

وی در ادامه به مصوبه مورخ 17/3/95  در شورای عالی شهر سازی در خصوص مساله تاب آوری شهر ها اشاره کرد و گفت :  با توجه به اینکه شهر بندرعباس  دارای تنوع فرهنگی و قومیتی است چقدر در بخش تاب آوری شهر بویژه اجتماعی و اقتصادی توانسته ایم کار انجام دهیم .   

 در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه توسعه عمرانی استان با خلق منابع مالی جدید امکان پذیر است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور باید برای راکد نشدن پروژه های عمرانی و پیشبرد اهداف توسعه استان به دنبال خلق منابع مالی جدید بود.

 رضا مدرس عنوان کرد: بسیاری از پروژه های عمرانی استان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور با خلق منابع مالی جدید در دست اقدام هستند و شوراهای شهرهای استان می توانند در خلق این منابع مالی نقش موثری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم اولویت بندی در پیشبرد اهداف توسعه عمرانی استان، افزود: باید با اولویت بندی پروژه های شهرها و روستاهای استان، به دنبال تحقق آنها بود.

مدرس بخش بهداشت و درمان را یکی از اولویت های عمرانی هرمزگان دانست و عنوان کرد: در این بخش با توجه به ضرورت اجرای پروژه های متعدد، با خلق منابع مالی پروژه هایی مانند بیمارستان کودکان بندرعباس، بیمارستان 160 تخت خوابی میناب و غیره در دست اقدام هستند.

وی پروژه های تامین آب شرب بندرعباس را از دیگر طرح هایی دانست که با خلق منابع مالی اجرایی شده است و افزود: فاز اول پروژه تامین آب بندرعباس از آب شرین کن اجرایی شده و امیدواریم تا پایان تیر ماه سال آینده این طرح به صورت کامل به اتمام برسد و وارد مدار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به پروژه تصفیه پساب بندرعباس اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از جمله طرح هایی است که از طریق خلق منابع مالی در حال اجرا می باشد.

وی اضافه کرد: طرح تصفیه پساب بندرعباس تاکنون پیشرفت خوبی داشته و پساب فعلی این شهر نسبت به اعلام آلودگی محیط زیست در سنوات گذشته 75 درشصد بهبود یافته که به دبنال بهبودی 100 درصدی آن هستیم.

مدرس تاکید کرد: پساب بندرعباس در شرایط فعلی ثروتی برای این شهرستان محسوب می شود که باید به درستی از آن بهره برداری کرد. وی اضافه کرد: به منظور استفاده بهینه از پساب بندرعباس طی قراردادی مقداری از آن به شهرداری این شهر و مابقی آن به صنایع غرب بندرعباس تعلق خواهد گرفت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز