معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در هرمزگان برگزار می شود/لزوم اجرای طرح های غنی پژوهشی در حوزه های اقتصادی

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۸:۰۱:۲۴
کد خبر: ۷۸۳۴۹۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر استان در بندرعباس برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان، عنوان کرد: پژوهش امری بسیار مهم و راهبردی است که در صورت کاربردی بودن می تواند در شناسایی ریشه یابی و حل بسیاری از مسائل و مشکلات مختلف جامعه موثر واقع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به برگزاری نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در استان، تصریح کرد: نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری ، ارتقاء جایگاه پژوهش و فناوری ، تشویق و ترغیب فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری ، شناسایی و عرضه یافت های پژوهشی و فناوری استان و معرفی آنها در سطح استانی و ملی و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی فعالان عرصه های پژوهشی و فناوری با یکدیگر از بیست و چهارم تا سی ام آذرماه در شهر بندرعباس برگزار می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: نواختن زنگ پژوهش در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری نشست های تخصصی و سمینارهای پژوهشی و علمی از جمله برنامه های دیگری است که همزمان با نوزدهمین هفته استانی پژوهش و فناوری در استان برگزار می شود.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان هرمزگان با تاکید بر تمرکز طرح های پژوهشی بر چند موضوع شاخص، تصریح کرد: کارهای پژوهشی باید متمرکز بر روی چند طرح شاخص و اثر گذار باشد تا پس از عملیاتی شدن شاهد خروجی مناسبی از آنها باشیم و آثار اجرای این طرح ها در جامعه برای عموم نیز مشهود باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت انجام پژوهش های غنی و نو در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: انجام طرح های پژوهشی غنی و پربار در حوزه های اقتصادی استان برای شناسایی ظرفیت ها و چالش ها پیش روی این حوزه جهت تسریع در دست یابی به اهداف مورد نظر با ارائه راهکار های علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان روسای دانشگاه های استان شخصاً در جلسات برای تخاذ تصمیمات عملیاتی شرکت کنند.

حیدری عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری نوزدهمین جشنواره استانی پژوهش و فناوری تمامی مقدمات برگزاری باشکوه این هفته فراهم و تمامی دستگاه های اجرایی با دبیرخانه مرکزی برگزاری این همایش همکاری نزدیکی داشته باشند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش ، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گفت: انجام طرح های پژوهشی به صورت کتابخانه ای دیگر اثر بخش نیست و این طرح ها باید با روش های نوین و به صورت کاربردی و توسط اهل فن به مرحله اجرا در آید تا شاهد خروجی مناسبی از آنها باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز