مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان :

بررسی مشکلات جامعه معلولان هرمزگان در نشست شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون و کار استان

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۳۱:۳۰
کد خبر: ۷۸۳۹۵۰
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مشکلات جامعه معلولان هرمزگان در نشست شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون و کار استان بررسی و تصمیمات لازم در خصوص برخی از مشکلات گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  مهندس سلیمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان، در دیدار با رییس هیئت مدیره جامعه معلولان استان با بیان اینکه عدم یا کمبود اشتغال، برخی معلولان را با مشکل جدی رو به رو کرده است، افزود: ایجاد راهکارهای عملیاتی برای ایجاد اشتغال معلولان یک ضرورت است که همه دستگاهها باید به آن توجه کنند.

در این دیدار، رییس هیات مدیره جامعه معلولان استان نیز با اشاره به اینکه ساماندهی و تسهیل اشتغال معلولان، یک وظیفه انسانی است، خواستار حمایت عملی از جامعه معلولان در راستای توانبخشی و کمک به این قشر شد.

محمد حسن استاد  بیان داشت: با راه اندازی مرکز حرفه آموزی برای معلولان استان، آنها بسیاری از مهارتهایی که منجر به ایجاد شغل می شود را فرا گرفته و تولیدات با کیفیتی دارند که باید شرایط فراهم شود این محصولات خریداری شود.

وی از راه اندازی مرکز علمی کاربردی ویژه معلولان ستان خبر داد و گفت: رشته هایی در این مرکز وجود دارد که فارغ التحصیلان پس از فراغت از تحصیل می توانند جذب بازار کار شوند.

استاد، تحصیل در این مرکز را برای عموم آزاد عنوان و اضافه کرد: این مرکز برای تحصیل جامعه معلولین استان هیچ شهریه ای را دریافت نمی کند و برای خانواده هایی که دارای معلول هستند شهریه  به نصف کاهش می یابد.    

وی در پایان بر حفظ کرامت انسانی و فراهم کردن امکانات برای توانمندسازی جامعه معلولان تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز