داریوش باقرجوان:

نشست مدیر کل راهداری باتفاق معاونین با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته حمل و نقل و راهداری

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۹:۰۴:۵۱
کد خبر: ۷۸۸۲۸۷
داریوش باقرجوان در نشست خبری باتفاق معاونین و صنوف حمل و نقلی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشریح عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ وی افزود : یکی از مهمترین منافع حاصل از فرآیند نگهداری درست راه ها در بحث کاهش هزینه چرخه عمر پرو»ه ها ی راه به دلیل کاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقاء سطح ایمنی راه های جدید و شبکه راه های موجود جهت بهره برداری مناسب از راه ها را بازدید مستمر کارشناسان و مسئولان هر حوزه و گزارشات به موقع دانست .

داریوش باقر جوان در ادامه گفت: شناسایی و گزارش دهی مشکلات جاده ها همراه با پیشنهاداتع اقداماتی جهت رفع یا کاهش مشکلات محور ها در جهت ایمنی کاربران راه مدنظر قرار گرفته و به مرحله اجرا گذاشته شده است .

 وی از تهیه و نصب 10 هزار و 740 علائم ایمنی راه ها اعم از اخطاری، انتظامی، مسیرنما در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تهیه و اجرای نرده رفوژ طرفین پل های عابر پیاده در محور بندر شهید رجایی یک هزار و 200 متر طول و بیش از 850 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راه ها با اولویت آشکارسازی نقاط پر تصادف در محور های استان تهیه و نصب شد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان نیز بیان داشت : همچنین در جهت ایمن سازی محور های استان 720کیلومتر خط کشیی راه که بیشترین خط کشی در شهرستان بندرعباس به طول 260 کیلومتر انجام و ارتقاء حفاظ میانه راه ها و حفاظ نواحی پرتگاهی و بهسازی حفاظ های موجود در راه های استان به مقدار چهار هزار و 350 متر طول از نوع نیوجرسی مفصلی و بیش از  پنج هزار و 400 متر طول از نوع گاردریل انجام شده است .

این مقام مسئول در ادامه گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد. .

و در 12 ماهه  سال 1396 بندرشهید رجایی  با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهمترین وفعالترین مرزترانزیتی درکشوربود.

وی اضافه کرد : در این مدت بالغ بر سه میلیون و دویست و چهل و هشت هزار تن  (3میلیون 248هزار تن) کالا از طریق بندرعباس به دیگرمرزهایکشورترانزیت شده است.

در ادامه داریوش باقر جوان گفت : نمازخانه های بین راهی، عنوان کرد: نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی استان به صورت مستمر مورد بازدید قرار می گیرد و نقاط ضعف آنها به متولیان گوشزد می شود و مجتمع ها نیز موظقند که کاستی ها را رفع کنند.وی با بیان اینکه کار بازدید از نمازخانه های بین راهی با تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده استانداری، مرکز بهداشت، اماکن ناجا، ستاد اقامه نماز، شرکت پخش فراورده های نفتی، میراث فرهنگی و اصناف از مهر سال ۹۶ آغاز و تا آبان سال ۹۷ ادامه داشت، افزود: نتایج بازدیدهای مستمر از نمازخانه های بین راهی در هرمزگان تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی قابل رویت خواهد بود.

باقرجوان تصریح کرد: در این بازدیدها مجتمع های خدماتی رفاهی که نواقص و کاستی هایی داشته اند را موظف کرده ایم که خدمات مناسب و در شان مردم را ارائه دهند.

باقرجوان با اشاره به وجود ۳۲ نمازخانه و مسجد در مجتمع های بین راهی هرمزگان، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در سطح جاده های استان در حال احداث است که همگی از نمازخانه های مناسب برخوزدار خواهند بود

  •  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز