برگ زرینی دیگر از خدمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری هرمزگان:

پیشگیری ۶۷۰هکتاری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۹:۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۹۲۴۰۷
پیشگیری ۶۷۰هکتاری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از پیشگیری ۶۷۰هکتاری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی در نه ماهه نخست سال جاری توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،امید ذاکری گفت :با ساماندهی و هدفمند سازی عملیات گشت و مراقب از اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور به موقع نیروی یگان حفاظت منابع طبیعننی استان هرمزگان با رویکرد پیشگیرانه و با حمایت دستگاه های نظارتی و قضای استان در ۹ ماهه   این مهم صورت پذیرفته است.

وی افزود: از اول سال جاری طی ۱۵۸ فقره عملیات میدانی در قالب تبصره ذیل ۵۵ قانون حفاظت و حمایت از منابع طبیعی کشور و با همکاری دادستانی های شهرستان های تابعه استان از زمین خواری و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به میزان ۶۶۷ هکتار در همان مراحل اولیه ممانعت و جلوگیری بعمل آمد.

ذاکری تصریح کرد: طی همین مدت نیز با انجام  ۳۲ عملیات از ۶۸۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرفی سنوات گذشته  نیز با اجرای احکام قضایی و با همکاری نیروی محترم انتظامی و دریابانی استان رفع تصرف گردید.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در پایان ضمن تشکر از مردم فهیم استان هرمزگان که حساسیت زیادی به حفاظت از طبیعت استان دارند  اعلام داشت همچنان سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی استان آماده دریافت گزارش های مردمی درخصوص هرگونه تخریب و تصرف و یا آتش سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی و جنگلها و مراتع است و در کمترین زمان ممکن در محل برای رسیدگی به موضوع های گزارش حضور خواهند داشت .

ذاکری خاطر نشان شد با توجه به روش های قانونی سهل و سریع درخصوص واگذاری اراضی برای کلیه فعالیت های اقتصادی کشاورزی و غیرکشاورزی،علاقه مندان و متقاضیان میتوانند با مراجعه به مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانها، مدیریت اموراراضی استان و یا مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نسبت به پیگیری و اجرایی نمودن طرح های تولیدی خود اقدام نمایند.

گفتنی است استان هرمزگان دارای بیش از یک میلیون هکتار جنگل طبیعی و بیش از ۴ میلیون هکتار مرتع است که ضمن بهبود فضای زیستی و کاهش بروز سیلابها و تندبادهای مخرب با توجه به بیش از دو دهه خشکسالی استان حفاظت از آنها میتواند در کنترل کانونهای تولید گرد و غبار استان نقش به سزایی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز