معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

روستاهای هرمزگان مستعد اجرای طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی هستند/دستگاه های حمایتی استان روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی را سرعت بخشند/لزوم برنامه ریزی برای تحقق کامل اهداف طرح مشاغل خانگی و کارورزی در هرمزگان

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۳۴:۵۱
کد خبر: ۷۹۷۳۵۸
روستاهای هرمزگان مستعد اجرای طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی هستند/دستگاه های حمایتی استان روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی را سرعت بخشند/لزوم برنامه ریزی برای تحقق کامل اهداف طرح مشاغل خانگی و کارورزی در هرمزگان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: روستاهای استان با توجه به ظرفیت های مطلوبی که دارند مستعد اجرای طرح های اشتغالزایی و اقتصادی در حوزه های مختلف هستند.
به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات  اشتغال روستایی ،عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های که از سوی اعضای کارگروه تخصصی اشتغال استان صورت پذیرفته عملکرد خوبی از استان در زمینه  جذب اعتبارات اشتغال روستایی به ثبت رسید و در این حوزه همه اعم از دستگاه های اجرایی و بانک عملکرد مطلوبی دارند.

وی افزود: با اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مناطق مختلف استان طرح های مختلف سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در حال اجرا است که با تکمیل این طرح ها شاهد ایجاد  فرصت های شغلی بسیار خوبی در مناطق مختلف روستایی استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: روستاهای استان هرمزگان با توجه به ظرفیت های مطلوبی که دارند مستعد اجرای طرح های اشتغالزایی و اقتصادی متناسب با شرایط آب و هوایی مستعد خود در حوزه های مختلف هستند و در بازدیدهای  میدانی که  از برخی مناطق روستایی استان بعمل آمده این ظرفیت ها  از نزدیک مشاهده شده است.

حیدری افزود: با اعتبارات مناسبی که از محل صندوق توسعه ملی برای رونق روستاها اختصاص پیدا کرده است روستاها به سمت کارکرد اصلی خود که تولید است سوق داده شده اند  و باعث این مهم  باعث تثبت جمعیت در مناطق روستایی و ممانعت از مهاجرت آنها به مناطق شهری می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق روستایی استان به نوبه خود باعث افزایش درآمد ها در این مناطق ، افزایش اشتغال ، تغییر نگاه به فرهنگ  کار از پشت میز نشینی به نگاهی خلاقانه و تولیدی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  با گلایه از عملکرد دستگاه های حمایتی استان در حوزه جذب تسهیلات اشتغال روستایی ، خاطرنشان کرد: دستگاه های حمایتی استان همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران عملکرد آنها در جذب تسهیلات اشتغال روستایی ویژه مددجویان این نهاد ها قابل قبول نیست.

حیدری تصریح کرد: در بحث پیگیری برای جذب اعتبارات اشتغال روستایی از سوی دستگاه های  حمایتی تمامی پشتیبانی ها و اقدامات لازم  در استان از سوی استانداری  در این رابطه صورت پذیرفته است و نیاز ضروری است مدیران کل این دستگاها به صورت جدی این موضوع را در مرکز کشور پیگیری و به سرانجام مطلوب برسانند.

وی افزود: بانک های عامل نیز  در کنار پیگیری های مدیران کل دستگاه های اجرایی حمایتی استان پیگیر تخصیص اعتبارات نهاد های حمایتی استان از محل اشتغال روستایی برای استان باشند تا بعد از رفع موانع پیش روی جذب این اعتبارات از سوی نهاد های حمایتی  با سرعت مناسبی تسهیلات مورد نظر به مددجویان این نهاد ها  جهت اجرای طرح های اشتغالزایی اعطاء گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: جذب کامل اعتبارات نهاد های حمایتی استان از محل اشتغال روستایی به نوبه خود باعث اجرای طرح های متعدد اشتغالزایی در استان و بهبود اشتغال مددجویان این نهاد ها خواهد شد.

حیدری با اشاره به اهمیت جلوگیری از ایجاد هرگونه نارضایتی در بین مردم در روند اعطاء تسهیلات،  عنوان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها باید مدنظر داشته باشند وقتی پرونده ای توسط متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی برای انجام طرح های اشتغالزایی تکمیل می گردد توقع ایجاد می گردد و صاحب طرح ها برای تکمیل پرونده خود اقدام به پیگیری ، هزینه ، صرف وقت ، تامین ضامن و سایر اقدامات مورد نیاز برای دریافت تسهیلات می نمایند و نباید در قدم آخر با پاسخ منفی دستگاه ها و بانک ها مواجه شوند و از همان ابتدا باید اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.

وی بیان داشت: باید برای وقت مردم احترام قائل شد و باید از اقداماتی که موجب بدبینی در بین مردم نسبت به عملکرد مدیران می گردد به صورت جدی اجتناب نمود و دستگاه های اجرایی و بانک ها با اطلاع رسانی مناسب در همان ابتدای کار تمامی واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند و از تحمیل هزینه های اضافه به آنها و ایجاد نارضایتی به صورت جدی اجتناب نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها با سیستم های نوین اطلاع رسانی روند پیشرفت پرونده های آنها را برای  دریافت تسهیلات به متقاضیان در راستای تکریم ارباب رجوع مرحله به مرحله اطلاع رسانی نمایند.

حیدری با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در استان، اظهار داشت: در مسیر اجرای طرح مشاغل خانگی اقدامات خوبی صورت پذیرفته ولی تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی افزود: این طرح هدف مهم مردمی کردن اقتصاد را دنبال می کند و در اقتصاد مقاومتی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و دستگاه های اجرایی تحقق این طرح مهم را با جدیت دنبال نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت  اجرای طرح کاروزی تصریح کرد: دستگاه های اجرای در روند اجرای طرح کارورزی که اهداف مهمی چون افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت و کسب تجربه در محیط کار و همچنین زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به محیط های اقتصادی و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان را دنبال می کند اهتمام ویژه به خرج دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز