معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در ستاد ساماندهی امور جوانان هرمزگان تاکید:

تنها با تزریق پول نمیتوان اشتغال زایی کرد/ فرهنگ اشتغال نیازمند بازنگری است

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۰:۴۳:۴۸
کد خبر: ۸۰۰۸۲۱
تنها با تزریق پول نمیتوان اشتغال زایی کرد/ فرهنگ اشتغال نیازمند بازنگری است
در ستاد ساماندهی امور جوانان استان هرمزگان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان ، مدیر کل ورزش و جوانان استان، روئسای دانشگاه های استان و جمعی از مدیران دستگاه برگزار شد بر بازنگری در فرهنگ اشتغال تاکید شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در این نشست با دستور کار ارائه گزارش وضعیت اشتغال جوانان و ظرفیت دستگاه ها در خصوص طرح های قابل واگذاری به جوانان بود گفت:جوانان نیازمند تربیت است و پایه تربیت در خانواده است که این مهم نیازمند توجه ایی ویژه ای است.

بهروز اکرمی تصریح کرد یکی از خواست ها و نیازهای جوانان استان هرمزگان اشتغال است و این مهم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی کار از سنین پایین است.

وی بی نتیجه ماندن بسیاری از امور در این حوزه را مرتبت با آموزش و فرهنگ کار خواند و گفت: در دانشگاه های استان بالغ بر هزاران نفر انسان فریخته در حال آموزش هستند بدون اینکه برای رفع مشکلات خود از جمله ارتقای فضای خوابگاهی و ساماندهی فضا خوابگاه ها ورود کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با تاکید بر اهیمت مطالبه گری گفت: مطالبه گری از اهمیت ویژه ای بر خوردار است اما چه اشکال دارد به طور مثال در شهریور ماه دانش آموزان با در اختیار گیری تجهیزات از سوی سازمان هایی مانند فنی و حرفه ایی برای تعمیر و نوسازی فضا و تجهیزات مدارس ورود کنند و کار فنی را تجربه کنند  تا فرهنگ کار از همان کودکی نهادینه شود.

اکرمی بر  نیاز سنجی جوانان تاکید کرد و گفت  بدون شک با تزریق پول نمی توان اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کرد و آموزش، فرهنگ سازی و بازنگری در اشتغال نیاز مرتفع سازی این مهم است.

وی به اهمیت تفریح و تخلیه انرژی جوانان اشاره کرد و از مدیران  خواست تادر این زمینه ورود نمایند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان ابراز داشت هر طرحی را با نتیج آن ارزیابی می کنند و امید است این ستاد نیز نتایج خوبی داشته باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان و دبیر این ستاد استفاده از ظرفیت هنر در حوزه اشتغال جوانان، طرح های ترویجی اشتغال، استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها،توجه به مسائل زیر بنایی کار، و... در  ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: اعتباری که برای حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان اختصاص می یابد جوابگوی نیاز حوزه جوانان نیستو این مهم مشارکت همه دتسگاه های اجرایی را طلب می کند.

محمود رضا امیاری دیر  با بیان اینکه وزارت ورزش تنها دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور است و ۲۳ دستگاه دیگر در این ستاد عضو هستند گفت : ساماندهی این مهم نیازمند مشارکت همه دستگا های مرتبط است.

در پایان این نشست از مدیران تاثیر گذار در اوقات فراغت دانش آموزان با اهدای لوحی تقدیر شد.


inطسdex

نظر شما
پرونده ویژه