رئیس فدراسیون وزنه‌برداری :

پتانسیل هرمزگان در وزنه‌برداری بسیار بالا است

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۰۱:۳۱
کد خبر: ۸۰۲۲۰۰
پتانسیل هرمزگان در وزنه‌برداری بسیار بالا است
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: پتانسیل استان در وزنه‌برداری بسیار بالا است و در بخش آقایان و بانوان حمایت‌های موردنیاز را خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم در آینده مسابقات قهرمانی کشور را که در استان در بخش‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان که سال‌هاست برگزار نشده است را برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزای بُرنا در هرمزگان ؛ علی مرادی در حاشیه انتخابات رئیس هیات وزنه بررداری استان هرمزگان ، در خصوص اینکه  با توجه به کاهش سهمیه رشته وزنه‌برداری در المپیک 2020، کسب چند مدال برای کشورمان را پیش‌بینی می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر برای اعلام نظر در این خصوص زود است، ابتدا به ساکن باید تلاش کنیم. وزارتخانه و فدراسیون نیز هرکدام به‌نوبه خود در تلاش هستند و تا این لحظه همان‌گونه که اشاره کردید همچنان دو سهمیه برای ایران اعلام‌شده است گرچه در تلاشیم این سهمیه را افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بابیان اینکه کسب سهمیه برای المپیک کار آسانی نبوده و بسیار دشوار است، افزود: با توجه به شرایط موجود چندین برابر ظرفیت در اردوهای تیم ملی ورزشکار داریم و برنامه‌مان این است که در رویدادهای بسیار معتبر شرکت کنیم و حضور بسیار فعالانه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه  هر ورزشکاری که بخواهد در المپیک حاضر شود، ابتدا باید مراحلی را طی کند، ادامه داد: این مراحل شامل شرکت در 6 رویداد معتبر بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی قاره‌ها است از جمله مسابقاتی که کشورمان میزبان انتخابی المپیک در استان خوزستان خواهد بود که این مسابقات از (2020 Olympic Games ) است.

مرادی تصریح کرد: افراد تعیین‌شده از طرف کادر فنی در رویدادها حضور می‌یابند و دو سهمیه المپیک به دونفری که بیشترین امتیازات را کسب کرده‌اند، تعلق می‌گیرد، سپس به فدراسیون بین‌المللی معرفی می‌شوند و این دو نفر می‌توانند در رویدادها حضور یابند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بیان داشت: به نظر می‌رسد در این دوره در بخش وزنه‌برداری رقابت بسیار سنگینی جهت کسب مدال توسط تمامی کشورها وجود دارد؛ با توجه به این موضوع، رقابت برای کشورمان نیز بسیار سخت خواهد بود.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای مبارزه و جلوگیری از دوپینگ ورزشکاران خاطرنشان کرد: شرایط وزنه‌برداری و به‌طورکلی قهرمانان در مبارزه و عدم انجام دوپینگ نسبت به سایر کشورها مطلوب و وضعیت نظارت در امر دوپینگ را نیز بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم که در همین راستا آزمایشات کنترل دوپینگ برای مسابقات دوم الی چهارم بهمن ماه در استان خوزستان انجام خواهد شد.

مرادی بابیان اینکه تعدادی از این موارد از اردوهای تیم ملی از دو روز گذشته شروع‌شده و تعدادی دیگر در مسابقات قهرمانی کشور انجام خواهد شد، ادامه داد:  منتخبین این اردوها به همراه اخذ آزمایش خون کنترل دوپینگ به اردوی المپیک  وارد می‌شوند. شعار ورزش وزنه‌برداری "ورزش پاک" است و به‌شدت با دوپینگ مبارزه می‌کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بابیان اینکه ایران به‌تازگی به وزنه‌برداری در بخش بانوان ورود کرده است، عنوان کرد: با کسب دو سهمیه برای بانوان روزهای خوبی در انتظار این رشته برای بانوان است. شاید برای المپیک 2020 کسب مدال دور از انتظار باشد اما در المپیک 2024 از قهرمانانی که اکنون نیز در حال فعالیت هستند در سطح بسیار مطلوبی در بخش بانوان قرار خواهند گرفت.

وی همچنین در خصوص وضعیت این رشته ورزشی در استان هرمزگان اظهار داشت : به مجمع پویا و فعال هیئت وزنه‌برداری استان تبریک می‌گویم. همچنین برای مدیرکل ورزش و جوانان استان که این جو را مهیا کرده‌اند آرزوی توفیق دارم، از اعضای مجمع و رسانه‌ها نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم. رسانه‌ها همواره یار و یاور ما هستند، در سطح استان هرمزگان نیز به‌شخصه شاهد این موضوع هستم که رسانه‌ها به‌خوبی از فعالیت‌های ورزشی حمایت می‌کنند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با تشکر از همکاری و حمایت های دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک افزود: معتقد هستم که هیئت وزنه‌برداری استان با حضور محمد راستی برنامه‌های جدیدی را دنبال خواهد کرد، ما نیز به‌نوبه خود حمایت‌های خود را اعلام می‌کنیم و امیدوارم استان هرمزگان اردوهای تیم ملی را در سطح استان برگزار کند.

وی ادامه داد:  25 سال پیش زمانی که رئیس فدراسیون بودم به استان هرمزگان سفر کرده و شاهد تلاش‌های خانواده سنگی برای احیا این ورزش در هرمزگان بودم. 35 سال قبل نیز در بندرعباس موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌ام.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز