عسکری نسب اعلام کرد:

رشد ۷۸درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی ۱۹ درصد افزایش یافت/ روند صعودی عملیات کانتینری

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۰۲۲۲۵
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش 78 درصدی ترانزیت غیر نفتی، رشد 19 درصدی ترابری ایمن مسافران دریایی و افزایش 86 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ "قاسم عسکری نسب" با ارائه گزارشی از عملکرد نه ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال 97 اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع شش میلیون و 759 هزار و 585 تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک میلیون و 470 هزار و 776 تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با جابجایی بیش از 994 هزار تن، رشد 6 درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، پنج میلیون و 288 هزار و 809 تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

ترانزیت غیرنفتی 78 درصد افزایش یافت

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بنادر (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به 218 هزار و 51 تن رسید که نشانگر رشد 78 درصدی در همسنجی با سال گذشته است.

افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به صادرات 735 هزار و 634 تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته، افزایش 21 درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، بندر لنگه توانست رقم  718 هزار و 186 تن را به خود اختصاص دهد که نشان از رشد 12 درصدی در این زمینه را دارد.

کاهش 58 درصدی واردات کالای غیر نفتی

عسکری نسب تصریح کرد: طی نه ماه نخست سال جاری، بیش از 55 هزار تن کالای غیر نفتی وارد این بنادر شد که حجم آن در همسنجی با سال گذشته به دلیل افزایش تولیدات داخلی، 58 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان را 225 هزار و 138 تن اعلام کرد که بیانگر رشد 17 درصدی است.

افزایش  86 درصدی عملیات کانتینری

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 4 هزار و 955 TEU کانتینر پر در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در این بخش، افزایش 86 درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات کانتینری در این بنادر، بندر لنگه با تخلیه و بارگیری 3 هزار و 153 TEU کانتینر پر توانست رشد 19 درصدی را به خود اختصاص دهد.

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هشت هزار و 621 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان،444 فروند شناور بالای هزار تن و 8177 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

افزایش 19 درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به افزایش 19 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 362 هزار و 235 هزار مسافر و گردشگر از طریق بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند که سهم بندرلنگه از این حجم جابجایی، بیش از 23 هزار نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مسافری دریایی بندر لنگه با ترابری 18 هزار و 738 نفر مسافر در مسیرهای بین المللی، موفق به ثبت رشد 4 درصدی در این رابطه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز