معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

آغاز مرحله نخست طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۵۲:۵۱
کد خبر: ۸۰۲۶۷۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از 6 تا 9 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر کاووس دیندارلو گفت: مرحله نخست عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال از ساعت ۸ صبح روز 6 بهمن تا 9 بهمن ۱۳۹۷ در سراسر استان انجام می‌شود و 448 هزار و 137خانوار در این مرحله از طرح بازدید می شود که از این تعداد 210 هزار و 715 کودک زیر ۵ سال واکسینه خواهند شد.

وی افزود: برای دستیابی به هدف پوشش کامل عملیات در مدت زمان تعیین شده، از ظرفیت کارکنان بهداشتی مرتبط، و همچنین از کمک داوطلبین سلامت و سایر نیروهای کمکی آموزش دیده استفاده خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت استان هرمزگان ابراز کرد: یک هزار و 840 تیم دو نفره شامل 3 هزار و 680 نفر نیروی انسانی عملیات را اجرا و پشتیبانی می‌کنند. که از این تعداد یک هزار و 293 نفر داوطلبین سلامت می باشند.

دکتر دیندارلو اظهار کرد: در طی این عملیات همه کودکان زیر پنج سال شامل ایرانی و یا غیر ایرانی که در استان حضور دارند واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان‌ها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه انجام می‌شود، اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم‌های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر، قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.

مرحله دوم طرح ایمن سازی کودکان زیر 5 سال از 4 لغایت 7 اسفند ماه 97 می باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز