همزمان با دهه مبارک فجر؛

پرچم چهل متری ایران بر فراز آب‌های ابوموسی به اهتزاز در آمد

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۷:۵۴:۴۶
کد خبر: ۸۰۸۸۱۰
به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر و با حضورمهندس رضا پوربابایی فرماندار ابوموسی، مسؤولین و نیروهای زحمتکش مرزدار، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به متراژ 40 متر و با ارتفاع و پهنای 40 متر در این نقطه استراتژیک به اهتزاز در آمد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ فرماندار ابوموسی در حاشیه این مراسم به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تا قبل از انقلاب، مردم در جزیره ابوموسی حتی از مدرسه ابتدایی هم محروم بودند درحالی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، علاوه بر فعالیت دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، ما یک واحد آموزش عالی  بنام دانشگاه پیام نور احداث شده که حتی در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان در حال تحصیل هستند .

وی ادامه داد: کشور ایران اسلامی موفق به کسب رتبه اول رشد علمی در جهان شده است که به جرأت می‌توان این موفقیت را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست.

 مسؤولان مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

پوربابایی همچنین در چهارمین روز از ایام دهه مبارک فجر به همراه تعدادی از مسؤولین شهرستان در یک فضایی صمیمی با دو خانواده جانباز  ابراهیم خسروی و موسی آهی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، انقلاب اسلامی ایران را مدیون خون پاک شهدا و جانفشانی‌های ایثارگران و جانبازان برشمرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران درحال حاضر به عزت، سربلندی و استقلال رسیده است.

فرماندار ابوموسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حاضر در تمام عرصه‌های علمی، نظامی و امنیتی موفق‌تر از کشورهای بیگانه است، خاطر نشان کرد: این اقتدار و عزت را مرهون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان، وحدت بین مردم و مسؤولین و از همه مهم‌تر، راهبری مقام رهبری است.

پوربابایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  شهید حججی که حجت خداوند در مقابل چشمان همگان شد، گفت: شهید حججی کسی بود که نه دوران انقلاب را به چشم دیده بود و نه زمان جنگ تحمیلی. ولی با توجه به باورها و اعتقادات دینی و اسلامی که در وی وجود داشت یک فرد دهه 70 توانست با آگاهی از طریق حق، جلو باطل بایستد و با  اقتدار، پیروز و به بالاترین درجه شهادت نائل شود.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همه مسؤولین دانست و افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ شهادت بیش از پیش در جامعه نهادینه می‌شود و راه شهیدان ادامه خواهد داشت.

پوربابایی در پایان بیان داشت: قطعا این انقلاب توسط این جوانان یا نسل‌های آینده به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز