اسلامی در جمع مدیران و کارکنان بندر شهید رجایی مطرح کرد:

اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است/ دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است/ تأکید بر لزوم ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق ساحلی/ ساخت اسکله های شناور گردشگری اقدامی ارزشمند است

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۲۷:۴۳
کد خبر: ۸۱۴۳۴۵
اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است/ دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است/ تأکید بر لزوم ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق ساحلی/ ساخت اسکله های شناور گردشگری اقدامی ارزشمند است
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق ساحلی کشور گفت: ساخت اسکله های شناور دریایی با استفاده از توان متخصصان ایرانی و نصب آن در مبادی گردشگری هرمزگان در زمره کارهای مهم و ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛"محمد اسلامی" شامگاه گذشته(یکشنبه، ۲۸ بهمن) در جمع مسئولین، کارکنان و سرمایه گذاران بندر شهید رجایی و همچنین سازمان‌های تابعه وزارتخانه راه و شهرسازی در استان هرمزگان، از همّت و حمیّت تمام افرادی که در توسعه راهبردی بزرگترین بندر تجاری ایران نقش آفرین بوده اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: توسعه همیشه پول محور و بودجه محور نیست و همواره بدون عشق و ایمان مدیران و کارکنان یک مجموعه اتفاق نمی افتد. حس عزت آفرینی و پیشبرد برنامه هایی که به افتخارآفرینی پرچم کشور در عرصه های توسعه ای کمک می کند، باید تقویت شود.

اسلامی تصریح کرد: بحمدالله اتفاقات خوبی در سازمان بنادر و دریانوردی رقم خورده است که از جمله آنها افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه دریایی و بندری، خاطرنشان کرد: در سال۵۷، ظرفیت جابجایی کالا در بنادر کشور ۱۹ میلیون تن بود که بر اساس برنامه زمانبندی شده به سمت ظرفیت سازی برای تخلیه و بارگیری سالانه ۳۰۰ میلیون تن در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده برای تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی قابل استفاده است که با اجرای فازهای بعدی توسعه این بندر در بخش های نفتی و کانتینری، ۵۰ میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه می شود و این بندر به سهم ۵۰ درصدی از ظرفیت کل بنادر کشور دست خواهد یافت.

اسلامی با تاکید بر اینکه دریا به عنوان یک موهبت الهی و دریانوردی به عنوان یک صنعت هم اشتغال آفرین و هم افتخارآفرین است، گفت: اگر بتوان از ظرفیت دریا به درستی استفاد کنیم، رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق ساحلی افزایش می‌یابد و هرچه سرمایه گذاری در این بخش بیشتر باشد، مطمئنا به سوی پیشرفت در کشور پیش خواهیم رفت.

وزیر راه و شهرسازی افزایش سهم و جایگاه کشور در بازار دریایی جهان از جمله راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد، با استفاده از ظرفیت های بندر شهید رجایی در بحث پشتیبانی از ناوگان دریایی، بتوان از فرصت های لجستیک دریایی، ارایه خدمات و سوخت رسانی به کشتی های عبوری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده کنیم که این امر نقشی موثر در تحقق اقتصاد دریامحور خواهد داشت.

وی در بخش پایانی اظهاراتش ضمن اشاره به ظرفیت سازی های صورت گرفته در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی گفت: یکی از مسائلی که در حوزه بنادر مغفول مانده بود، استفاده از ظرفیت های ساحلی و دریایی کشور در زمینه گردشگری است که باید از این ظرفیت برای استفاده عمومی مردم بهره گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ساخت اسکله های شناور در آب با استفاده از توان متخصصان ایرانی و نصب آن در مبادی گردشگری به ویژه بندر شهید حقانی را در زمره کارهای مهم و ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی توصیف کرد و گفت: با زیرساخت های ایجاد شده در استان هرمزگان مردم می توانند با ایجاد و توسعه ظرفیت های گردشگری دریایی به جزایر قشم، کیش، هرمز و دیگر جزایر خلیج فارس، سفر کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز