تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کارگر هرمزگانی در طرح همیار کارکنان

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۰:۱۵:۱۲
کد خبر: ۸۱۹۸۷۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با راه اندازی واحد همیار کارکنان در شرکت پالایش نفت بندرعباس بعنوان چهارمین واحد در استان، مجموع تعداد کارکنان تحت پوشش در این طرح به 6 هزار و 728 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مهندس سلیمی در حاشیه افتتاح واحد همیار کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: استان هرمزگان در تاسیس واحد همیار کارکنان در کشور پیش رو است و با توجه به تلاش و پیگیری مدیران بنگاههای اقتصادی در این خصوص،  انتظار می رود در سال جدید تعداد این واحدها افزایش باید.

وی ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در خصوص توجه به بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شرکت با این تعداد پرسنل  بیان داشت: این شرکت در ارائه خدمات بهینه و کامل جز شرکت های پیشرو است و راه اندازی این مرکز نشان از این امر دارد.

مهندس سلیمی در ادامه بیان داشت: بمنظور عملیاتی کردن برنامه راهبردی پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کمک به بررسی مسایل بهره وری، و شناخت و حل نگرانی های شخصی کارکنان و کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ایمنی محیط، واحد همیار کارکنان در شرکت پالایش نفت بندرعباس راه اندازی شد.

وی گفت: واحد همیار کارکنان (EAP  ) یک برنامه ویژه محیط های کاری است که برای کمک به بررسی مسائل بهره وری سازمانی، شناخت و حل نگرانی های شخصی کارکنان و سایر مسائل شخصی موثر بر عملکرد شغلی آنان طراحی شده است.

مهندس سلیمی افزود: مدیریت استرس، نگرانی های خانوادگی، تعادل بین کار و زندگی، سو ء مصرف مواد ، مشکلات ارتباطی، مدیریت مرحله گذار زندگی، سلامت و امنیت شغلی ، کیفیت زندگی کاری ، خشونت و رفتارهای کاری ضد بهره وری و فرسودگی شغلی مهم ترین خدماتی است که در قالبEAP  به کارکنان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی از اجرای این طرح، ارتقای سلامت در هر چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است، اضافه کرد: در مجموع بیش از 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش واحد همیار کارکنان قرار دارند.

کاهش 33% در مرخصی استعلاجی،  65% کاهش در حوادث، 30% جبران خسارات کارکنان، 40% صرفه جویی در از دست دادن زمان هدر رفته،  50% کاهش اعتراضات و 74% کاهش توبیخ از مزایای استفاده از برنامه همیار کارکنان است.

تاکنون تعداد سه واحد همیار کارکنان در استان هرمزگان در شرکت های "پتروصنعت گامرون" ، نفت ستاره خلیج فارس" و  "شرکت آب منطقه ای" هرمزگان تاسیس شده و چهارمین واحد نیز در شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور مهندس سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس نامور مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و فرهادی نیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان راه اندازی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز