در راستای بزرگداشت روز جهانی رژیم درمانگر صورت گرفت؛

آموزش تغذیه سالم و نقش آن در سلامت ویژه دانش آموزان مدارس شهر گروک سیریک

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۸:۲۸:۱۳
کد خبر: ۸۲۴۰۴۶
واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت شهرستان سیریک اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی تغذیه سالم و نقش آن در سلامت دانش آموزان در مدارس شهر گروگ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سیریک با اشاره به بزرگداشت روز جهانی رژیم درمانگر گفت: با توجه به اهمیت تغذیه و رژیم درمانی و نقش مشاورین تغذیه در کاهش بار بیماریها در جامعه، یک روز را بعنوان روز رژیم درمانگر معرفی کردند تا حساسیت این موضوع برای عموم معرفی گردد.

 

دکتر غلام رحیمی به تغییر الگوی بار بیماری ها به سمت بیماری های غیر واگیر اشاره کرد و افزود: مشاوران رژیم درمانگران با تکیه بر دانش، مهارت و تخصص خود به اصلاح شیوه زندگی، پیشگیری از بیماریهای شایع غیر واگیر و درمان بیماری ها به شکل عملی به عموم می پردازند.

دکتر رحیمی با اشاره به نقش آموزش در ارتقاء سبک زندگی سالم تصریح کرد: علت بسیاری از بیماری ها ناشی از سبک زندگی نادرست و تغذیه ناسالم است که برای ارتقای سلامت جامعه، فرهنگ سازی باید از مدارس شروع شود.

حامد راستی کارشناس تغذیه ستاد شبکه بهداشت در خصوص نقش تغذیه دربهبود سلامت، تغذیه سالم، تغذیه در دوران نوجوانی و بلوغ ، نقش تغذیه در کاهش بار بیماری، تغذیه و دیابت و نقش مکمل ها توضیحاتی ارائه داد؛ و به سئوالات فراگیران پاسخ داده شد.

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی رژیم درمانگر یک دوره آموزشی در مدارس متوسطه دوم حضرت رقیه(س) و متوسطه اول حضرت خدیجه(ص) شهر گروگ ویژه دانش آموزان دختر برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز