بیش از سه میلیارد خسارت سرقت و تخریب علائم وتجهیزات ایمنی در جاده های استان هرمزگان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۰:۲۵:۱۹
کد خبر: ۸۳۵۷۱۵
بیش از سه میلیارد خسارت سرقت و تخریب علائم وتجهیزات ایمنی در جاده های استان هرمزگان در سال ۹۷
سرقت و تخریب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده های استان در سال گذشته بیش از سه میلیاردو صد میلیون تومان خسارت در پی داشت .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ میرداد میردادی  افزود : در سال گذشته  بیش از  4000 عدد علائم ایمنی شامل انواع تابلوهای اطلاعاتی هشدار دهنده ، اخباری و همچنین  57 دستگاه چراغ چشمک زن و 230 شاخه 4 متری گاردریل در محورهای استان در سال 97 به سرقت رفته است .

این مقام مسئول افزود : حدود 17936 عدد از انواع تابلوهای اطلاعاتی ،  اخطاری ، انتظامی و مسیرنما ، و ... در جاده های هرمزگان با توجه به اعتبارات بسیار محدود در سال 97 توسط عوامل راهداری نصب گردید ، اما متاسفانه مشاهده شده افرادی سودجو و ناآگاه بدون در نظر گرفتن اهمیت این علائم در جاده ها که عاملی بسیار مهم برای حفظ جان انسانها می باشد نسبت به سرقت آنها اقدام می نمایند .

معاون راهداری با اشاره به اینکه سرقت این علائم یکی از عوامل بسیار مهم که باعث افزایش آمار تصادفات جاده ای می شود خاطر نشان کرد : این تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی جان آنان و مسافران نصب شده لذا ربوده شدن این علائم جاده ای منجر به کاهش ایمنی تردد می شود .

وی اضافه کرد :  یکی دیگر از معضلات این اداره سرقت تجهیزات  روشنایی شامل  تابلوهای برق و کابل روشنایی و تجهیزات برج های نوری و ترانسفورماتورهای برق می باشد که این امر باعث خاموشی روشنایی برخی نقاط جاده ای در شب می باشد و موجب کاهش دید رانندگان در شب و سردرگمی آنها و در نتیجه خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت .

در ادامه مهران رازمند رئیس اداره ایمنی راه و حریم خاطرنشان کرد : از شهروندان تقاضا می شود در کمک به حفظ و نگهداری علائم و تجهیزات که برای ایمنی آنان در سطح جاده ها نصب می شود همکاری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورها مراتب را به شماره تلفن 33332593 مرکز مدیدیت راههای استان گزارش دهند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز