نماینده رزمی کار منطقه آزاد قشم حریف تایلندی را ناک اوت کرد / اهتزاز پرچم منطقه آزاد قشم در تایلند

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۲:۱۸:۲۶
کد خبر: ۸۳۷۴۵۷
نماینده رزمی کار منطقه آزاد قشم حریف تایلندی را ناک اوت کرد / اهتزاز پرچم منطقه آزاد قشم در تایلند
بابک حقی به عنوان نماینده ورزش این منطقه با حضور در مسابقات لیگ داخلی موی تای سوپر چمپ کشور تایلند، توانست ناتاچای تایلندی را در راند دوم، ناک اوت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ وی با اعلام اینکه این مسابقات به صورت تک بازی انجام می شود، افزود: با ناک اوت کردن حریف تایلندی در 20 ثانیه راند دوم و به اهتزاز در آوردن پرچم سازمان منطقه آزاد قشم در این مسابقات، تمام تلاش خودم را برای ادامه مبارزات تا سه هفته آینده به کار خواهم گرفت.

وی با تقدیر از حمایت حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و موسسه فرهنگی – ورزشی آلیک برای حضور در مسابقات حرفه ای کشور، تایلند، گفت: بسیار خوشحالم با شکست حریف تایلندی خود موفق به ارتقای درجه و رتبه خود در این ورزش رزمی شدم.

این رزمی کار منطقه آزاد قشم ادامه داد: مسابقات سوپر لیگ موتای تایلند به عنوان یک لیگ جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این لیگ، ورزشکارانی از کشورهای ایتالیا، روسیه، چین و کامبوج هم حضور داشتند.

بنا به این گزارش، موی تای به عنوان ورزش سنتی کشور تایلند یکی از ورزش‌های رزمی بسیار خشن است که در آن از ضربات آرنج و زانو به شکل فراوان استفاده می‌شود.

معمولا ورزش های رزمی که بیشتر در مناطق آسیایی و به ویژه شرق آسیا رواج دارند از تنوع خاصی برخوردارند و هر کدام به نوبه خود می توانند ورزشکاران حرفه ای و با استقامتی را پرورش دهند.

یکی از این ورزش های رزمی، موی تای یا مشت زنی به سبک تایلندی است که بیش از ۲۰۰۰ سال در کشور‌های تایلند و میانمار و کامبوج و مالزی سابقه دارد. این ورزش در واقع ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین سمبل‌های فرهنگی این کشور محسوب می شود که روز ۱۷ مارس در این کشور را به عنوان روز موی‌تای نامیده اند.

شایان ذکر است ورزش موای تای سال ۱۳۶۸ توسط «محمد توحیدی» کاپیتان اسبق تیم ملی کاراته ایران به کشورمان آورده شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم این پیروزی را به بابک حقی و جامعه ورزش رزمی کشورمان تبریک می گوید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز