انتشار فراخوان نخستین جشنواره تولیدی فیلم مستند خلیج فارس

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۸:۳۲:۳۳
کد خبر: ۸۴۱۰۵۸
انتشار فراخوان نخستین جشنواره تولیدی فیلم مستند خلیج فارس
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس از فراخوان نخستین جشنواره تولیدی مستند با حضور سیروس کهوری نژاد ، مجید قناد، کورش زارعی ، شهره سلطانی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  رضا کمالی زرکانی در این خصوص گفت : این فراخوان با هدف شناخت هر چه بیشتر جامعه نسبت به ویژگی‌های مختلف خلیج فارس و ثبت تصویری ابعاد متنوع آن و همچنین ایجاد رونق در عرصه تولید فیلم مستند فاخر، همزمان با روز ملی خلیج فارس با موضوع آداب، رسوم و سنن مردم ساکن خلیج فارس و همچنین جذابیت های طبیعی، اقتصادی، تاریخی و فرهنگی این منطقه منتشر می شود.

 

وی به شرایط شرکت در این رویداد اشاره کرد و افزود : متقاضیان می بایست فیلمنامه ها و طرح های مستند خود در قالب پی دی اف را بر روی پیام رسان واتس اپ به شماره ٠٩٣٦٠١٠٨٠٠٦ ارسال کنند.

 فیلمنامه ها و طرح ها می بایست در پایگاه اینترنتی خانه سینما ثبت و دارای شماره ثبت باشند، طرح های ارائه شده می بایست با کاملترین جزییات از فیلم، ارائه شده باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : همچنین حداکثر زمان فیلمنامه ها و طرح های مستند مورد پذیرش ٣٠ دقیقه، به همراه فایل فیلمنامه یک فایل word حاوی مشخصات شناسنامه ای فرد، رزومه هنری، نام و مشخصات اثر و شماره ثبت آن می بایست ارسال شود.

کمالی اظهار داشت : انجام نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم می بایست بر عهده یک نفر باشد، هیات داوران باید نسبت به توانایی ساخت فیلم توسط فیلم نامه نویس با رعایت استانداردهای مطلوب به قطعیت برسد.

وی عنوان کرد : هر مستند ساز مجاز به ارسال فقط یک طرح یا فیلمنامه بوده و حضور در این جشنواره فقط مختص مستندسازان استان هرمزگان است و پس از ارسال اثر به جشنواره امکان خارج کردن آن وجود ندارد، اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات بر عهده دبیرخانه جشنواره می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد : پس از ساخته شدن آثار برگزیده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، صاحب فیلمهای تولید شده خواهد بود و جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره به ترتیب برای برگزیده اول ٨٠ میلیون ریال کمک هزینه ساخت فیلم، برگزیده دوم  ٧٠ میلیون ریال کمک هزینه ساخت فیلم و برگزیده سوم ٦٠ میلیون ریال کمک هزینه ساخت فیلم است.

گفتنی است : آخرین مهلت ارسال ١٥ تیر سالجاری، انتخاب و داوری: مرداد ماه و آخرین مهلت ساخت و ارائه فیلم اول بهمن سالجاری است.

بر اساس این گزارش آثار منتخب ١٠ اردیبهشت سال آینده همزمان با روز ملی خلیج فارس در سینماهای سراسر استان هرمزگان به نمایش درخواهند آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز