شناسایی،آگاهی دادن و مراقبت و درمان، از اهداف مهم طرح بسیج ملی فشار خون است

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۱۴۵۳
شناسایی،آگاهی دادن و مراقبت و درمان، از اهداف مهم طرح بسیج ملی فشار خون است
همزمان با سراسر کشور در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، یک دوره کلاس توجیجی جهت تبیین این برنامه برای کادر بهداشتی ودرمانی و کلیه پرسنل در گیر این طرح ازمرکز توسعه سلامت کیش و ادارات مختلف(بیمارستان ،هلال احمر ،بهداری نیروی انتظامی و....)در سالن شهید همت مرکز خدمات سلامت بوعلی در کیش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ پزشک مرکز توسعه سلامت کیش در این کلاس آموزشی در خصوص فشار خون با موضوعات اپیدمیولوژی و عوامل خطر، تشخیص و طبقه بندی، ارزیابی واندازه گیری ، بررسی عوارض فشارخون بالا،  درمان و اورژانس فشار خون بالا مطلبی ارائه وبه سوالات حاضران پاسخ داد.

دکتر ستاریان افزود: همزمان با سراسر کشور برنامه‌ای در سطح وزارت بهداشت و درمان با شعار فشار خون خود را بدانید و اقدام کنید در حال اجراست.

وی هدف از این برنامه را، شناسایی ،آگاهی دادن ،رهانکردن بیماران فشار خونی دانست و افزود: در این طرح ۳ گروه هدف بیماران کلیوی، افراد  بالای ۳۰ سال و زنان بارادار(و متولدین 17خرداد68 به قبل) باید شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: یکی از راه های صحیح ورود به طرح کنترل فشار خون خود اظهاری است که افراد با  وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سامانه  www.salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

این پزشک اظهار داشت :عامل اصلی فشار خون مصرف زیاد نمک، رژیم غذایی، چربی، عدم تحرک بدنی و مصرف بیش از حد سیگار و مواد الکلی است.

برنامه عملیاتی انجام این طرح از هفدهم خرداد ۹۸  اجرا و تا پانزدهم تیر ماه سالجاری ادامه دارد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز