رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بسیج ملی کنترل فشار خون، حرکتی بزرگ در راستای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر است

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۸:۱۷:۳۶
کد خبر: ۸۵۲۴۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: ارتقاء و توسعه سلامت با مشارکت و همکاری همه جانبه بخشهای دولتی و خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر حسین فرشیدی افزود: رفع کمبود نیروی انسانی، مطالبات دانشگاه از سازمانهای بیمه گر، پیگیری راه اندازی 2 دانشکده پزشکی در شرق و غرب استان و خرید و نصب تجهیزات پیشرفته پزشکی از مهمترین اقدامات دانشگاه است که با حمایت استانداری، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و وزارت بهداشت در حال پیگیری هستیم.

وی حضور استاندار هرمزگان در پردیس دانشگاه و بازدید از پروژه های در حال ساخت دانشگاه را نشان از توجه و اهمیت استاندار و مجموعه استانداری هرمزگان به بخش بهداشت و درمان استان دانست، و اظهار داشت: دکتر همتی از اینکه توسعه امروز تا 40 سال آینده را می بینند، بسیار خوشحال کننده است.

دکتر فرشیدی در بخش دیگری از جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون پرداخت و گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون، حرکتی بزرگ در راستای پیشگیری از ابتلا به فشار خون و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیر واگیر است، که با آموزش و اطلاع رسانی از ماه گذشته آغاز شده و از ۱۷ خرداد بطور رسمی در بحث تشخیص آغاز و تا تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تمام مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان به همراه پایگاههایی که به منظور اجرای طرح بسیج کنترل فشار خون به شکل موقت راه اندازی خواهد شد، کار سنجش فشار خون افراد جامعه را که عمدتا ما انتظار داریم افراد ۳۰ سال به بالا از جمله با ریسک بالا، بیماران با نارسایی کلیه، زنان باردار و بیمارانی که به هر شکل عوامل خطر آفرین از جمله دیابت دارند حتما فشار خون آنان را اندازه بگیریم و پیگیری و پایش خوبی از این فشار خون داشته باشیم.

متخصص قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: امروزه فشار خون بالا به عنوان یکی از علل اصلی سکته های مغزی قلبی و نارسایی کلیه مطرح است؛ ما اگر بتوانیم با اقدامات پیشگیرانه نه الزاما دارو در سطح جامعه این آگاهی را ایجاد کنیم که فشار خون این اثرات سوء را دارد شاید بتوانیم در حد بسیار بالایی از عوارض آن کم کنیم.

دکتر فرشیدی اضافه کرد: فقط با چند توصیه ساده به عموم جامعه که این توصیه ها امروز در کارگروه به آن تاکید شد؛ مقرر شد موارد لازم در قالب مصوبه جهت اجرا به فرمانداران استان انتقال پیدا کند؛ کاهش مصرف نمک، فعالیت بدنی موثر، مصرف سبزی و میوه بیشتر و تا آنجا که امکان دارد کاهش وزن می تواند اثرات قابل توجهی در کاهش بار بیماریهای غیر واگیر از جمله فشار خون بالا داشته باشد؛ اگر همین چند توصیه ساده بکار گرفته شود، میزان زیادی از عوارض فشار خون کاهش خواهد یافت.

استاندار هرمزگان و مدیران دستگاههای اجرایی استان با اندازه گیری فشار خون خود در پایان جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی به پویش ملی کنترل فشار خون پیوستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز