استاندار هرمزگان:

تمامی امکانات و منابع را برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در هرمزگان به کار گرفته ایم

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۹:۵۹:۲۵
کد خبر: ۸۵۸۱۶۲
تمامی امکانات و منابع را برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در هرمزگان به کار گرفته ایم
استاندار هرمزگان گفت: برای تداوم مقابله موثر با پدیده هجوم ملخ های صحرایی، نیازمند مشارکت گسترده مردم و کشاورزان در این راستا هستیم.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی پس از بازدید از روند مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در اراضی و مزارع کشاورزی بخش احمدی شهرستان حاجی آباد، عنوان کرد: در این بازدید که مسئولان مرتبط از جمله معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور حضور داشتند، تصمیمات مناسب و کاربردی بنا به تقاضای مردم در راستای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی اتخاذ و ضمن صدور دستورات لازم، هماهنگی‌های میان دستگاه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: برای مبارزه بهتر و موثرتر با این پدیده، میان دستگاه‌های مسئول تقسیم وظایف صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان افزود: برای تداوم مقابله موثر با پدیده هجوم ملخ های صحرایی، نیازمند مشارکت گسترده مردم و کشاورزان در این راستا هستیم و مجموعه مدیریت استان نیز پشتیبانی و حمایت لازم را از این امر انجام خواهد داد و هرگونه درخواست را به صورت ویژه تامین می کند.

همتی تصریح کرد: در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای درگیر با این پدیده، فرمانداران، بخشداران و دهیاران فرماندهی مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی را برعهده دارند و باید به طور منظم با حضور میدانی وضعیت را رصد و تصمیمات لازم را به سرعت برای رفع مشکلات اتخاذ و اجرایی کنند.

وی بیان داشت: از بهمن ماه سال گذشته که با پدیده هجوم ملخ های صحرایی مواجه شدیم بیشترین حجم مبارزه در استان هرمزگان صورت گرفته و تجربه خوبی به دست آورده ایم و روش های موثر و نتیجه بخشی به کار گرفته شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدوارم با اقدامات ویژه ای که در این راستا در شهرستان حاجی آباد و به ویژه بخش احمدی صورت می‌گیرد بتوانیم تا ۱۰ روز آینده به وضعیت قابل قبولی در این منطقه برسیم.

همتی با بیان اینکه با انجام اقدامات وسیع و همه جانبه و پیگیری های مداوم توانسته ایم این بحران را در استان مدیریت و کنترل کنیم، اظهار داشت: وزرای کشور و جهاد کشاورزی نیز به طور منظم پیگیر امروز مبارزه با ملخ های صحرایی در هرمزگان بوده اند و تمامی امکانات را از منابع استانی برای این کار به کار گرفته‌ایم و این پشتیبانی ها از طریق اعتبارات ملی جبران خواهد شد.

وی گفت: با جدیت کامل تمامی امکانات و منابع استان در هر منطقه که تقاضا و نیاز وجود داشته باشد به کار گرفته شده است، تا مبارزه موثری با این پدیده داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز