سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم رونمایی شد / فعالیت های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو ساماندهی می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۷:۲۴:۳۵
کد خبر: ۸۵۸۶۳۱
سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم رونمایی شد / فعالیت های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو ساماندهی می شود
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم با هدف ساماندهی فعالیت های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو، در تاریخ 25 خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ کیهان عباسیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه صنایع صادرات محور به موازات حفظ سرمایه های زیست محیطی کشور بیان داشت: سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم که به سفارش معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به همت همکاران متخصص مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و پیاده سازی شده است، روز شنبه 25 خرداد ماه رونمایی و دراختیار فعالان حوزه صادرات قرار گرفت.

وی افزود: در فاز اول این نرم افزار فعالین شیلاتی جزیره می توانند با مراجعه به تعاونی های صیادی منطقه آزاد قشم، نسبت به ثبت نام در این سامانه و تقاضای جانمایی زمین در سایت های ۱۲گانه ساماندهی، اقدام کنند.

عباسیان توضیح داد: پس از تکمیل اطلاعات افراد متقاضی در سامانه مذکور که شامل؛ اطلاعات فردی، محل زمین در سایت ساماندهی، تعداد اشتغال ایجاد شده، ظرفیت تولید در روز، مقدار صادرات و ... می شود، هر متقاضی می تواند با دریافت کد رهگیری یکتا، منطبق با رویه های قانونی به صادرات این محصول بپردازد.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان تعاونی های صیادی مسئول ثبت نام و صدور کد رهگیری در سامانه تسهیل صادرات منطقه آزاد قشم هستند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی خشک کردن ماهی متو در این منطقه اظهار کرد: بعد از اتمام دوره جاری صید و جانمایی و معرفی زمین ها توسط سازمان منطقه آزاد قشم، هرگونه فعالیت در حوزه خشک کردن ماهی در این سایت ها صورت خواهد گرفت و از فعالیت در خارج این سایت ها و صادرات محصولات آن جلوگیری بعمل خواهد آمد.

 عباسیان از معرفی سایت های جانمایی شده به تعاونی های صیادی قبل از تاریخ 20 تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: تمامی افراد متقاضی پس از گذراندن مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری می توانند در این سایت ها اقدام به فعالیت کرده و با همکاری مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم از مزایای بیمه برخوردار شوند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر حمایت تولیدات صادرات محور توسط این سازمان افزود: این اقدام در راستای تضمین بهداشت ساکنین و حفاظت از طبیعت و محیط زیست بی نظیر جزیره در کنار تسهیل و ارائه خدمات الکترونیک صادرات پایدار جزیره قشم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز