دکتر همتی در نشست با مدیران زیرمجموعه سازمان‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان هرمزگان:

ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی به طور جدی در دستور کار باشد

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۷:۳۹:۴۸
کد خبر: ۸۵۹۸۵۰
ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی به طور جدی در دستور کار باشد
استاندار هرمزگان امکان ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی را یک استعداد نهفته در این بخش دانست و گفت: باید برای شکوفایی این استعداد مهم تلاش ویژه‌ای در مجموعه جهاد کشاورزی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی در نشست با مدیران زیرمجموعه سازمان‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان هرمزگان با تبریک و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، عنوان کرد: بخش عظیمی از توسعه کشور با محوریت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و این امر بیانگر اهمیت این حوزه می‌باشد.

وی ادامه داد: امنیت غذایی جامعه با حوزه کشاورزی مرتبط است و باید کارها در این حوزه با دقت و حساسیت بالا صورت گیرد.

استاندار هرمزگان امکان ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی را یک استعداد نهفته در این بخش دانست و بیان داشت: باید برای شکوفایی این استعداد مهم تلاش ویژه‌ای در مجموعه جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: با افزایش بهره وری شاهد تولید محصولات بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب خواهیم بود.

همتی تولیدات گلخانه ای را یکی دیگر از ظرفیت های مهم در حوزه کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: صدور تمامی مجوزهای لازم در حوزه راه اندازی گلخانه های تولید محصولات کشاورزی بر عهده سازمان‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و باید برای رونق این حوزه، فرآیند صدور مجوزها تسریع شده تا سرمایه گذاری های کلان و بزرگی در این بخش صورت گیرد.

وی تأکید کرد: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی حوزه جهاد کشاورزی باید به سرعت از سوی سازمان های مربوطه در این بخش مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار هرمزگان در ادامه به ظرفیت‌های متعدد این استان در حوزه پرورش میگو و ماهی در دریا اشاره کرد و افزود: باید به طور جدی پیگیر جذب و فراهم کردن شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران در این بخش ها باشیم، چون اشتغالزایی و درآمدزایی گسترده را به همراه دارد.

وی در ادامه از تلاش‌های گسترده صورت گرفته توسط مجموعه جهاد کشاورزی استان هرمزگان برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان قدردانی کرد و گفت: حجم گسترده ای از ملخ ها وارد استان هرمزگان شدند و در مناطق مختلف استان هرمزگان مبارزه وسیع و به صورت شبانه روزی با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی صورت گرفته است.

همتی بیان داشت: مجموعه جهاد کشاورزی باید با اطلاع رسانی دقیق اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با هجوم ملخ ها را برای مردم تبیین کند تا جامعه با تلاش های گسترده صورت گرفته در این حوزه در همه ابعاد آشنا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز