مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان :

ده شهرستان در استان اورژانس اجتماعی دارند

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۸:۱۹:۱۷
کد خبر: ۸۶۲۸۱۴
مدیر کل بهزیستی استان گفت : بجز ابوموسی ، بشاگرد و سیریک تمام شهرستان های استان اورژانس اجتماعی دارند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان با موضوع آسیب های اجتماعی  با بیان اینکه  هرمزگان یکی از ۱۷ استانی است که  مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد دارد ، افزود : بدنبال احداث این مرکز ، مراکز توانمند سازی  خاص معتادین بی خانمان راه اندازی شد. 

وی ادامه داد:   پایگاه خدمات اجتماعی و اورژانس اجتماعی آماده مداخله پیشگیرانه موثر در آسیب های اجتماعی  کودک آزاری ، همسر آزاری ، زنان و دختران در معرض بحران و آسیب دیده ، معلول آزاری و ... هستند .

رنجبر با بیان اینکه ۳۹ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در کل استان مستقر هستند  عنوان کرد :  وظیفه این مراکز ساماندهی معتادین در دو بخش دارویی و غیر دارویی است که خدمات روان شناختی هم به معتادین ارائه می شود .

مدیر کل بهزیستی هرمزگان با اشاره به اینکه  کودکان کار اتباع بیگانه خدماتی ارائه نمی شود ، تصریح کرد: یکصدو ۳۷ کودک کار خیابانی در استان تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه از بسته های فرهنگی استقبال می کنیم ،خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ بسته فرهنگی از سوی دستگاه های دولتی  ، غیردولتی  و خیرین نداشته ایم.

 این مسئول  با بیان اینکه جهت کاهش آسیب های اجتماعی سرپناه شبانه معتادین راه اندازی شد ،  هدف از ایجاد این مکان  قرار نگرفتن معتادین  در معرض دید کودکان و خانواده ها ،   جلوگیری از سوق دادن معتادین به سمت پاتوق های خانگی و همچنین  ارائه خدمات و دسترسی به آنها بیان داشت.

وی از اجرای برنامه مصون‌سازی خانواده‌ها در ۳۰ مهد کودک در سال گذشته خبر داد و گفت: طرح حفاظت و پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان نیز در ۶۰ محله اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در استان اشاره داشت و افزود: در این طرح که هم اکنون در حال اجراست؛  ۳۰۰۰ نسخه کتاب و ۲۰۰۰ پوستر برای مرتفع کردن آسیب‌های فضای مجازی تهیه شده است.

وی آمار زنان خشونت دیده سال گذشته را ۲۴۰ نفر و امسال را با افزایش ۱۰ درصدی  ۲۶۵ نفر و همچنین کودک آزاری را ۳۹۹ مورد اعلام  کرد .

رنجبر با اشاره به اینکه تلفن ۱۴۸۰ در ۳۷ مرکز مشاوره تلفنی به مردم  می‌دهد گفت: طرح مشاوره ژنتیک که به صورت رایگان با اولویت خانواده‌های دارای عضو معلول اجرا می‌شود طرح مهمی است که باید به مردم اطلاع رسانی شود تا حداقل از تولد کودک معلول دیگر در خانواده‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی بهزیستی در سال ۹۷ به ۸ هزار ۸۹۸ نفر خدمات ارائه کرده و در راستای جلوگیری از اعتیاد کودکان دو طرح «خانه و مدرسه» و «مهد و مدرسه» را دنبال می‌کند.

وی از اجرای برنامه مصون‌سازی خانواده‌ها در ۳۰ مهد کودک در سال گذشته خبر داد و گفت: طرح حفاظت و پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان نیز در ۶۰ محله اجرا شده است.

رنجبر همچنین در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز نگهداری معلولین ذهنی حبیب بن مظاهر تاکید کرد: قسمتی از ساختمان این مرکز فرسوده است و از لحاظ مالی مشکلات فراوانی وجود دارد زیرا با توجه به یارانه‌ای که دولت در اختیار بهزیستی قرار می‌دهد نمی‌توان تمام نیازهای معلولین را برطرف کرد از این رو نیاز است خیرین در این حوزه به کمک بهزیستی بیایند.

خبرنگار :جمیله دبیری نیا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز