مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۷۰ درصد زنان دریانورد هرمزگانی هستند

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۲:۰۵:۴۷
کد خبر: ۸۶۳۰۰۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : از ۱۷۸ دریانورد زن دارای گواهینامه دریانوردی در کشور ۷۰ درصد هرمزگانی هستند .

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ اله مراد عفیفی پور در دومین  نشست خبری مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی استان  بمناسبت روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران افزود : از یک میلیون و ۵۰۰  دریانورد در دنیا ، یکصدو ۳۳ نفر دارای گواهینامه دریانوردی در ایران فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۰ هزار دریانورد در هرمزگان هستند  .

وی با بیان اینکه  یکی از اولویت های ما توانمندسازی و فعال سازی بنادر کوچک بوده ، ادامه داد : از فروردین امسال با ساخت یک اسکله ظرفیت بندر سیریک  دو برابر شد.

عفیفی پور با اشاره به اینکه بندر جاسک از بنادر قدیمی و موثر در زمینه معیشت مردم بوده ، اضافه کرد : تولید کنندگان و کشاورزان جاسکی جهت صادرات محصولات خود  باید به بنادر مرکز می آمدند  سازمان بنادر و دریانوردی در جهت رفع این مسئله و ایجاد زیر ساخت ها   ۳۲ میلیارد تومان هزینه کرد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت : سیاست گذاری بندر شهید رجایی در زمینه صادرات و واردات محصولات تولیدی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ساخت اسکله های نفتی است .

این مسئول خاطر نشان کرد: از   ۱۵ فروند شناور امداد و نجات در سازمان بنادر و دریانوردی  ۷ شناور  در هرمزگان خدمات رسانی می کنند .

وی از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان به ایجاد ترمینال مواد معدنی در غرب هرمزگان با ظرفیت ۵۰ میلیون تُن،تجهیز و راه اندازی سردخانه ۲۰ هزار تُنی توسط بانوی سرمایه گذار هرمزگانی ، آماده سازی زیرساخت های جزیره لارک بعنوان مرکز گردشگری و ... اشاره کرد .

عفیفی پور با بیان اینکه ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور از بندر شهید رجایی صورت می گیرد ، تصریح کرد: ظرفیت پذیرش کشتی های ۱۰۰ هزار تُنی را داریم .

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز