مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان :

مطالبات تامین اجتماعی هرمزگان ۱۰۰۰ میلیارد تومان شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۸:۳۰:۱۴
کد خبر: ۸۶۷۶۴۴
مطالبات تامین اجتماعی هرمزگان ۱۰۰۰ میلیارد تومان شد
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت : مطالبات تامین اجتماعی هرمزگان در بخش های بیمه ای ، بیمه بیکاری و جرایم به یکهزار میلیارد تومان رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ سید فاضل حیدری بلوکی در نشست خبری مشترک مدیران تامین اجتماعی این استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) با بیان اینکه  تلاش شده با بنگاه های اقتصادی به گونه ای تعامل شود که بدهی آنها به تامین اجتماعی منجر به بیکار شدن افراد نشود، افزود : اداره های دولتی در این بخش سهم چندانی نداشته و اگر بدهی هم باشد بیشتر مربوط به پیمانکاران آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته منجر به شناسایی هشت هزار نفر مشمول بیمه شد که بیمه بودند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین عنوان کرد : اجرای طرح پرونده الکترویک از پنج خرداد آغاز شده و امید می رود در سال جاری بتوان ۳۵۲ هزار و ۴۹۵ پرونده را اسکن و الکتروینک کرد که این به صرفه جویی در هزینه ها، اصلاح فرآیندها، افزایش رضایت مراجعه کنندگان، تسریع در کار بیمه شدگان و انجام تعهدها به صورت غیر حضوری کمک می کند.

این مسئول اشاره کرد: امسال تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی در هرمزگان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته و تعداد بیمه شدگان اصلی به ۳۲۱ هزار و ۴۱۴ نفر و بیمه شدگان تبعی به ۵۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

سید فاضل حیدری بلوکی بیان داشت : همچنین ۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری بگیر اصلی و ۳۵ هزار و ۸۹۵ نفر مستمری بگیر تبعی هستند که این آمار نشان دهنده رشد ۹ درصدی مستمری بگیران است.

وی اظهار داشت: ۹۷۱ هزار و ۹۶۹ نفر از جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفری هرمزگان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان  از اقدامات شاخص انجام شده در سال گذشته  به اجرای طرح درگاه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان ( طرح دکتر نوربخش ) ارائه 45 خدمت بصورت غیرحضوری به بیمه شدگان ، مستمری بگیران و کارفرمایان ، کسب رتبه برتر در ارزیابی شاخصهای عملکردی شعب سازمان در شش ماهه نخست سال 97 توسط شعبه سه بندرعباس و بندرخمیر ، برگزاری همایش پیاده روی بازنشستگان تامین اجتماعی استان هرمزگان بعنوان سازمان حامی جامعه کارگری و تعاونگران ، کسب عنوان قهرمانی تیم فوتسال تامین اجتماعی هرمزگان در چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال استانی کارمندان دولت جام رمضان و... اشاره کرد .

وی گفت :  از 147 هزار و 815 صورت حساب بدهی کارگاه صادر شده در سال گذشته تعداد 77 هزار و 294  صورتحساب معادل 52 درصد بصورت اینترنتی به کارفرمایان ابلاغ شده است .

MRI بیمارستان خیلج فارس در روزهای آینده بهره برداری رسمی می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان در این نشست گفت :  بهره برداری از MRI بیمارستان خیلج فارس از وعده های مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان است که در روزهای آینده به صورت رسمی بهره برداری خواهد شد.

مریم امیری  با بیان اینکه در بخش‌های ویژه آرامش بیمار و نحوه خدمات‌رسانی ازجمله عوامل مهمی است که به آن توجه بسیاری داشتیم ، افزود : در سالجاری ۲۵ تخت بر تعداد تخت های فعال این بیمارستان افزوده می شود که با تحقق این برنامه تعداد تخت های فعال بیمارستان تامین اجتماعی به ۲۸۵ تخت خواهد رسید.

امیری اظهار داشت: پرونده الکترونیک سلامت از سال گذشته در مراکز ملکی این سازمان در حال اجراست و به تدریج دفترچه حذف می شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین از سال گذشته آموزش پزشکان برای اجرای نسخه الکترونیک آغاز شده که این برنامه تا پایان شهریور به پایان می رسد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان افزود : بیمارستان خلیج‌فارس، پلی کلینیک ولیعصر و درمانگاه بعثت در بندرعباس به‌صورت رایگان به دارندگان بیمه تأمین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.

امیری اضافه کرد : در سال گذشته ۱۱۷ هزار مراجعه به اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس داشتیم و خوشبختانه در بخش خدمات‌رسانی اورژانس در رتبه دوم کشوری قرار گرفتیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی ابراز کرد: به مناسبت هفته‌ی تأمین اجتماعی، بخش ام آر آی بیمارستان خلیج‌فارس در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص طرح درگاه خدمات غیرحضوری عنوان کرد : با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی این سامانه تمامی سرویس‌های موجود و همچنین خدمات غیرحضوری جدید سازمان را در یک درگاه یکپارچه و در جای خود قرار داده  و این طرح از ۲۹ فروردین‌ماه سالجاری در استان به‌صورت پایلوت در حال اجرا است.

امیری در خصوص اقدامات انجام شده در یک سال گذشته تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی مطالبات دانشگاهی علوم پزشکی  و مراکز دولتی را تا پایان شهریورماه سال ۹۷ پرداخت کرده است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز