مدیرکل دفتر آبخوانداری و کنترل سیلاب سازمان جنگلها؛

بیش از ۱۰ هزار نقطه در کشور تحت پوشش فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری قرار می گیرد

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۸:۱۸:۲۶
کد خبر: ۸۶۸۲۰۵
بیش از ۱۰ هزار نقطه در کشور تحت پوشش فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری قرار می گیرد
ابوالقاسم حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها گفت: اثربخشی مناسب طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در سیلاب های اخیر که در کاهش سیل خیزی و خسارات سیل و همچنین بهره برداری از سیلاب در راستای تغذیه آبخوان های زیرزمینی چاه ها چشمه ها و قنوات نقش موثری ایفا نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ وی افزود:  رویکرد مدیریت جامع، یکپارچه و بهم پیوسته حوزه های آبخیز با مشارکت ذینفعان در جهت حفظ منابع آب، خاک و پوشش گیاهی همسو با اهداف پایداری تولید از اهداف کلان آبخوانداری می باشد.

حسین پور گفت: در سال جاری ۴۵ پروژه ویژه پخش سیلاب در سطح کشور اجرا می گردد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها افزود: طرح آبخوانداری و پخش سیلاب در سطح 11.2 میلیون هکتار از اراضی مستعد پخش سیلاب در سطح کشور تدوین شده است.

حسین پور گفت: توسعه مشارکت مردم و خیرین در فعالیت های مرتبط با حوزه های آبخیز ، سامانه های سطوح آبگیر باران و مدیریت سیلاب ها مورد تاکید و حمایت است.

وی افزود: تقویت آبدهی قنوات با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه بالادست قنوات در اولویت برنامه حوزه های آبخیز است با نگاه جامع آبخیز تا جالیز تعریف و اجرا می گردند شایان ذکر است آبدهی قنوات تحت پوشش فعالیت آبخیزداری و آبخوانداری بطور متوسط در سال جاری بیش از 3 برابر نسبت به سایر قنوات افزایش یافته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز