مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

فعالیت ۱۹۶ واحد تولیدی در جزیره قشم

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۸:۴۰:۴۰
کد خبر: ۸۶۸۲۲۷
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات 8 میلیون و 400 هزار دلار کالای صنعتی از قشم به کشورهای مختلف در فصل بهار 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محمدمهدی برنجی روز یکشنبه و در نشست خبری با خبرنگاران گفت: میزان صادرات به خارج از کشور در سه ماهه نخست امسال 8 میلیون و 400 هزار دلار بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت معادل 3 میلیون و 850 هزار دلار صادرات به داخل کشور صورت گرفته که در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته (3 میلیون 790 هزار) حدود 2 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: واردات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری، 15 میلیون و  72 هزار دلار است که از این میزان 12 میلیون دلار آن مربوط به واردات کالاهای سرمایه ای از قبیل ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولید کارخانجات و واحدهای شیلات است.

برنجی درباره آمار واردات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال گذشته، ادامه داد: میزان واردات سه ماهه سال گذشته 18 میلیون و 470 هزار دلار و بیشتر در زمینه واردات مواد اولیه بوده است که در مدت زمان مشابه سال جاری با کاهش چهار میلیون دلاری واردات، به شعار اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاندیم.

وی گفت: افزایش واردات کالاهای سرمایه ای به کشور از ابتدای سال یکی از برنامه های واحدهای صنعتی برای ایجاد رونق تولید در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است که می تواند موجب تقویت و بهبود وضعیت صادرات در جزیره قشم شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم افزود: میزان صادرات به خارج از کشور، صادرات به داخل کشور و واردات در سال 97 به ترتیب 30 میلیون دلار، 18 میلیون دلار و 43 میلیون دلار بوده است.

به گفته این مقام مسئول؛ سیمان، شمش روی، شمش سرب، ماهی خشک، سیگار و عطر و ادکلن عمده محصولات صادراتی به خارج از کشور بوده و همچنین ماهی خشک، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک، محصولات صادراتی اصلی به داخل کشور هستند.

برنجی در ادامه با بیان اینکه اکثر واحدهای معدنی قشم را معادن آهک، مارن و ماسه تشکیل می دهند، گفت: در حال حاضر 112 فقره مجوز برای فعالیت معدنی در قشم صادر شده و این معادن سال گذشته 2 میلیارد ریال حقوق دولتی پرداخت کردند.

وی ادامه داد: در سال 97 برای فعالیت صنعتی 79 واحد صنعتی مجوز صادر شده است که از این تعداد 17 مورد در حوزه تولید محصولات غذایی و آشامیدنی، 10 مجوز مربوط به واحدهای ساخت مواد و محصولات شیمیایی، 9 مورد برای واحدهای ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین سال گذشته برای 8 واحد در حوزه بسته بندی، 5 مجموعه تولیدی در زمینه پوشاک و 4 واحد فعال در بخش بازیافت و مجموعه های ساخت کاغذ، تولید ابزار پزشکی، وسایل ارتباطی و... مجوز فعالیت صادر شده است.

برنجی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری برای 15 واحد تولیدی مجوز فعالیت صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته (11 فقره) افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: طبق آخرین بروز رسانی صورت گرفته 196 واحد تولیدی در جزیره قشم فعال هستند و برای 4200 نفر اشتغالزایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز