در آینده ای نزدیک:

راه اندازی پایگاه حفاظت منابع آبزیان بندرصیادی کوهستک

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۱:۵۰
کد خبر: ۸۷۴۸۶۳
‎معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و‌ فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان به همراه رئیس گروه مرکزی مدیریت بنادرصیادی استان از بندر صیادی کلاهی و کوهستک بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در این بازدید با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر صیادی کلاهی‌گفت:لایروبی بندر صیادی کلاهی نیاز اساسی صیادان منطقه است.

‎محمد جوانمرد در ادامه پیگیری های لازم از دستگاه ها و مسئولان مرتبط در راستای احداث موج شکن برای صیادان کلاهی یا بندر صیادی کلاهی را از اهم دستور کار معاون صید شیلات هرمزگان خواند.

‎وی برخورداری از 30درصد بنادر کشور،چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی ،بیش از 31هزار نفر صیاد  را موهبتی است از سوی خداوند برای استان هرمزگان خواند و گفت:در این بین شهرستان میناب با داشتن حدود ۲۶۰فروند شناور صیادی،حدود ۱۷۰۰نفر صیاد(اشتغال مستقیم) و حدود ۱۰هزار تن صید سالانه سهم خوبی را از این میزان به خود اختصاص داده است.

‎ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تداوم صید و صیادی در بندر کلاهی را با توجه به وضعیت فیزیکی این بندرصیادی نیازمند لایروبی و مرمت این بندر خواند و گفت: لازمه احیا و ارتقای بندر صیادی کلاهی حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است.

‎همچنین در ادامه ضمن بازدید از بندر صیادی کوهستک مصوبات سفرهای قبلی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان به بندر صیادی کوهستک پیگیری شد و مصوبات جدید در راستای ارتقا و توسعه بیش از پیش این بندر صیادی به تصویب رسید.مه ضمن بازدید از ظرفیت های صید و صیادی بندر کوهستک با اشاره به ظرفیت های خوب بندر صیادی کوهستک از توابع شهرستان سیریک گفت: شهرستان سیریک با برخورداری از حدود ۴۵۰ فروند شناور صیادی و حدود سه هزار دویست نفر صیاد توانسته سالانه حدود ۱۸هزار و صد تن صید را به خود اختصاص دهد

 

‎در ادامه این بازدیدها فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ماموریت این یگان را بسیار مهم و حساس خواند و گفت: بدون شک حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان نیازمند توجه بیش از پیش مردم و همه دستگاه های اجرایی به این مهم است چرا که ماموریت یگان حفاظت شیلات در زمینه حفاظت از منابع آبزیان است و از این فرصت باید برای حفظ این منابع نهایت بهره را برد ‪.


‎سرهنگ حسن آزادی با بیان اینکه بغل نویسی شناورهای صیادی و آشکار سازی هویت این شناورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است،انجام این مهم برای کلیه شناورهای تحت پوشش بندر صیادی کلاهی را در دستور‌کار قرار داد.

‎وی در پیرو درخواست های مکرر جامعه صیادی بندر کلاهی حاضر در محل مبنی بر تشدید برخودر با تخلفات صیادی و همچنین استفاده از ادوات صید غیر استاندارد گفت: بدون شک با تعامل سازنده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با نیروهای دریابانی استان و همچنین جامعه صیادی این مهم محقق خواهد شد.

 

آزادی از راه اندازی پایگاه حفاظت منابع آبزیان بندر کوهستک در آینده ایی نزدیک خبر داد و گفت: حمایت و حفاظت از منافع صیادان،برخورد با رورش های صید مخرب و ادوات صید غیر مجاز،حفظ ذخایر آبزیان و ... را از اهم اهداف این مهم خواند.

 

‎همچنین در ادامه بازدید از بندر صیادی کوهستک مصوبات سفرهای قبلی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان به بندر صیادی کوهستک پیگیری شد و مصوبات جدید در راستای ارتقا و توسعه بیش از پیش این بندر صیادی به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز