معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

لزوم توسعه‌ کشت های گلخانه ای در شهرستان حاجی آباد

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۸:۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۸۱۳۹۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: فعال سازی ظرفیت های معدنی و کشاورزی شهرستان حاجی آباد با جذب سرمایه‌گذاری ها و رفع موانع توسط دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات واحد های تولیدی شهرستان حاجی آباد با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: در شرایط حساس اقتصادی کشور جذب سرمایه‌گذاری از اهمیت بسزایی برخوردار است و استانداری هرمزگان از هر نو سرمایه گذاری با رفع موانع  استقبال می کند.

وی با قدردانی از از تلاش های مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذارها، تصریح کرد: مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همراهی بسیار خوبی با مجموعه مدیریت عالی استان در جذب سرمایه گذاری ها و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی تاکنون داشته که قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به راهبردهای استاندار هرمزگان در توسعه استان، خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی با ظرفیت های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی ، تجاری ، معدنی و بازرگانی است و استاندار محترم استان با نگاه توسعه فراگیر، به دنبال توسعه متوازن تمامی مناطق استان است.

حیدری در خصوص ظرفیت های شهرستان حاجی آباد، اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های کشاورزی، معدنی و صنعتی است که ضروری است مدیران کل دستگاه‌های اجرایی  با برنامه ریزی مناسب پتانسیل های این شهرستان را شکوفا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری در شهرستان حاجی آباد در حوزه‌های معدنی و کشاورزی از سوی سرمایه گذاران به شرط وجود برنامه و هدف مشخص جهت تسریع در توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال حمایت می گردد.  

وی خاطرنشان کرد: شهرستان حاجی آباد ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه طرح های گلخانه ای دارد و در زمینه اعطاء تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان احداث گلخانه های کشاورزی در این شهرستان  مشکلی وجود ندارد و ضروری است جهاد کشاورزی نسبت به جذب سرمایه گذار برای توسعه کشت های گلخانه ای در این شهرستان با اعطاء تسهیلات مناسب اقدام نمایند و در این زمینه همراهی مردم با مدیران بسیار حائز اهمیت است.

حیدری اظهار داشت: منطقه احمدی شهرستان حاجی آباد هم دارای ظرفیت های بسیار خوبی به ویژه در حوزه معادن است و از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش با اعطاء تسهیلات حمایت می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت ها نظیر راه ، آب و برق  در محل طرح های سرمایه گذاری از اهمیت بسزایی برخوردار است و با توجه به محدودیت منابع دولتی سرمایه گذاران در ایجاد زیرساخت ها با دستگاه‌های اجرایی مشارکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان به واسطه اقدامات صورت پذیرفته هم دستگاه‌های اجرایی و هم دستگاه‌های نظارتی هم نظر با هم از سرمایه‌گذاری های سالم و واقعی حمایت می کنند و از این فرصت سرمایه گذاران برای سرعت بخشیدن به طرح های خود نهایت بهره را ببرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان حاجی آباد، عنوان کرد: با توجه به وجود پهنه های متعدد معدنی بسیار مناسب  در شهرستان حاجی آباد، سازمان صمت استان به همراه فرمانداری شهرستان با برنامه ریزی مناسب و  رفع موانع احتمالی ظرفیت های معدنی شهرستان را برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فعال نمایند.

وی افزود: شهرک صنعتی سرچاهان شهرستان حاجی آباد با پیشرفت مناسب توسط بخش خصوصی در حال احداث است و موانعی که در زمینه تامین برق این مجموعه وجود دارد مرتفع گردد.

حیدری افزود: برخی واحد‌های تولیدی شهرستان در زمینه مالیات با مشکلاتی روبرو هستند که با اتخاذ تصمیمات مناسب مرتفع می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت بکارگیری نیروی کار بومی در واحد‌های معدنی و صنعتی شهرستان حاجی آباد ، تصریح کرد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های معدنی با اولویت نیروهای بومی شهرستان حاجی آباد است و برخی واحد‌ها نظیر معدن تنگ زاغ اقدام به جذب نیروی کار از افراد جویای کار محلی نموده اند که قابل تقدیر است.

بازدید از برخی واحد‌های تولیدی و معدنی و شهرک صنعتی سرچاهان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به شهرستان حاجی آباد در شمال استان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز