ثبت موزه های شخصی جزیره قشم

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۱:۳۵:۱۷
کد خبر: ۸۸۳۰۱۴
ثبت موزه های شخصی جزیره قشم
موزه های شخصی جزیره به همت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم ساماندهی شده و به ثبت رسمی می رسد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رییس پژوهشگاه مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در برنامه بازدید از موزه های شخصی جزیره  با اشاره به اهمیت حفظ میراث فرهنگی برجای مانده از نیاکان این سرزمین اظهار کرد: راه اندازی موزه های شخصی در روستاها حرکت فرهنگی ارزشمندی است که شایسته تقدیر است.

علیرضا حسن زاده ادامه داد:  نمایش رخدادهای تاریخی، رویدادهای مذهبی و معرفی آیین و سنن این خطه در کنار نمایش وسایل، اشیاء و ابزار قدیمی مورد استفاده توسط پیشینیان جزیره، می تواند جذابیت بازدید از موزه ها را برای گردشگران افزایش دهد.

وی بر ضرورت اجرای نمایش های محلی و قصه گویی در این موزه ها تاکید کرد و گفت: این برنامه ها می تواند موزه های محلی را به اماکنی زنده و پربازدید تبدیل کرده و به غنای نقش فرهنگی- هویتی آن ها بیافزاید.

رییس پژوهشگاه مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تنوع غذاها و آداب خاص این منطقه عنوان کرد: این تنوع، بخشی از هویت جزیره محسوب می شود که با تمرکز بیشتر بوم گردی ها به این سبک غذایی و پذیرایی، می توان چرخه اقتصاد جوامع محلی را با چرخه میراث فرهنگی و گردشگری گره زد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم  نیز بیان کرد: موزه های شخصی قشم که به همت اهالی جزیره راه اندازی و گردآوری شده، بیانگر داشته های تاریخی این مرز و بوم است و ثبت رسمی آن ها، به حفظ این آثار کمک بیشتری خواهد کرد.

شهرکی افزود: در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح چندین موزه دیگر در روستاهای قشم خواهیم بود.

در این بازدیدها از موزه خالو صالح روزبه واقع در روستای طولا و موزه حاج محمد زبیری واقع در روستای دیرستان قشم دیدار به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز