در هرمزگان:

توانمندسازی مددجویان مناطق محروم استان در قالب اقدام جهادی

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۹:۲۴:۱۸
کد خبر: ۹۰۰۵۹۶
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از انجام نیازسنجی مددجویان در 231 روستاهای مناطق محروم استان هرمزگان در قالب اقدام جهادی در سال 1398 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان،احمد پایان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: مهم‌ترین رسالتی که کمیته امداد دنبال می‌کند، ارائه خدمات حمایتی در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است که ارائه این خدمات به مدد جویان مناطق محروم و روستایی از اولویت‌های کاری این نهاد می‌باشد.

پایان اظهار داشت: در حال حاضر 88 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان قرار دارند که حدود 54 هزار خانوار آن‌ها با جمعیتی بیش از 218 هزار نفر در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند و این خانوارها بیشتر زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص، صعب‌العلاج و مردان ازکارافتاده را شامل می‌شوند.

وی افزود: ضرایب مناطق محروم را وزارت کشور مشخص می کند و بالاترین آن ضریب 9 می‌باشد که در استان هرمزگان طیف گسترده‌ای از مناطق محروم با ضرایب محرومیت مختلف وجود دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان در خصوص ارائه خدمات ویژه در مناطق محروم استان گفت: طی سال گذشته کمیته امداد به‌صورت پایلوت با بررسی وضعیت 21 روستای کم برخوردار با ضریب محرومیت 9 نسبت به شناسایی نیازهای اساسی و ارائه خدمات ویژه‌ی حمایتی در قالب ساخت سرویس بهداشتی، تأمین لوازم ضروری زندگی ازجمله لوازم سرمایشی، منبع آب و همچنین سبد غذایی اقدام نموده که مجموع ارزش خدمات ارائه‌شده بالغ‌بر دو میلیارد و 310 میلیون تومان برای 750 خانوار در این مناطق بوده است.

پایان گفت: امسال نیز طرح نیازسنجی خانواده‌ها در قالب اقدام جهادی سال 98 و باهدف گذاری 231 روستا در مناطق محروم دارای ضریب 8 و 9، با جمعیت چهار هزار و 50 خانوار، توسط کارشناسان این نهاد انجام‌شده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از تأمین اعتبارات موردنیاز نسبت به رفع نیازهای اساسی شناسایی‌شده‌ی این خانواده‌ها اقدام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز