بیش از ۳ هزار زایمان در ۶ ماهه نخست سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۵:۲۱
کد خبر: ۹۰۲۴۰۰
دکتر محمد مورخ رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از زایمان بیش از 3 هزار و 200 زایمان موفق در 6 ماهه امسال خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد مورخ رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از زایمان بیش از 3 هزار و 200 زایمان موفق در 6 ماهه امسال  خبر داد و گفت : از ابتدای سال 98 تعداد کل زایمانهای 6 ماهه انجام شده در این مرکز درمانی با ثبت رکورد جدید با مدت مشابه سال قبل (97) با 5 درصد افزایش ( 142 نفر) زایمان بیشتر به تعداد 3هزار و 227 نفر تولد نوزاد بوده است.

دکتر مورخ افزود: از تعداد  زایمانهای انجام شده 2 هزار و 180 زایمان بصورت NVD ( طبیعی ) و 1 هزارو 48 زایمان بصورت سزارین صورت پذیرفته که بازهم نسبت به مشابه سال قبل آمار سزارین در حدود 3 درصد کاهش داشته .

وی اظهار کرد: زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب یکی از پر ترافیک ترین زایشگاه های جنوب شرق کشور که روزانه بین 15 تا 25 زایمان در روز و  مراجعه سرپایی مادران  به همراه خدمات پاراکلنیکی بین 70 تا 80 نفر می باشد .

مورخ عنوان کرد: گاها در 24 ساعت تا 24 زایمان و در 38 ساعت با 38 زایمان و در 72 ساعت تا 127 زایمان در طی یک دو سال قبل شاهد بودیم 

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب ضمن تشکر از پزشکان متخصص زنان و زایمان از تمامی ماما ها خصوصاً ندا بهادری مسئول زایشگاه بیمارستان بخاطر جدیت در امور مادران باردار  قدردانی  نمود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز