مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان :

مکتب سجادیه نجات بخش انسان معاصر است

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۹:۱۹:۲۴
کد خبر: ۹۰۲۸۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)که با حضور اندیشمندان مسلمان جهان و سایر ادیان در بندر عباس برگزار شد گفت : مکتب سجادیه نجات بخش انسان معاصر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضا کمالی زرکانی برگزاری کنگره امام سجاد (ع)افتخاری بزرگ برای هرمزگان دانست و افزود : حضور اندیشمندانی از سراسر جهان در این رویداد نشان میدهد چتر منش و افکار امام سجاد (ع) تمام جهان اسلام و به ویژه شیعیان را در بر گرفته است و به اشتراک دینی و فرهنگی ایران با دیگر کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

وی به حضورشیخ عیسی قاسم که نماد مقاومت و رهبر شیعیان در کشور بحرین است در کنگره اشاره کرد و بیان داشت:امسال کنگره امام سجاد (ع)بوی مقاومت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به وجوه شخصیتی امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت:وجوه شخصیتی امام سجاد(ع) عمیق و گسترده است و این کنگره توانسته بخشی از این وجوه را نور معرفت بتاباند و هنوز جای کار فراوانی وجود دارد.

کمالی زرکانی افزود:امام سجاد (ع) توانست از آشوب چکاچک شمشیرها و درد و رنج از دست دادن عزیز ترین و پاکترین انسانها و درد و رنج ها به آرامش دعا و نزدیکی به معبود برسد.

وی دعا را برگ ورود به دژ مستحکم خداوند دانست و اذعان داشت:بشر امروز بیش از هر زمان دیگر به دعا و توسل نیاز دارد و صحیفه سجادیه نقطه اتصال انسان با معبود است و باید این جایگاه بیش از پیش بوسیله این کنگره تبیین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز