رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان:

صندوق های بخش کشاورزی، باعث افزایش توانمندی کشاورزان شدند

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۸:۳۱:۴۳
کد خبر: ۹۲۶۴۶۷
صندوق های بخش کشاورزی، باعث افزایش توانمندی کشاورزان شدند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان گفت: ورود صندوق به فعالیت های کشاورزی، باعث افزایش توانمندی کشاورزان استان هرمزگان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ صالح دریانورد در نشست صندوق توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: هرمزگانی ها مردمان توانمندی هستند و کشاورزان خطه جنوب با درایت و سختکوشی در رونق تولید کشور نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد صندوق های توسعه بخش کشاورزی و خرد زنان روستایی، توانایی مالی کشاورزان خرد تامین خواهد شد، افزود: با مشارکت کشاورزان در سرمایه گذاری در صندوق، آنها منتفع خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان با بیان اینکه صندوق های بخش کشاورزی به خوبی می توانند این بخش را متحول نمایند، خاطرنشان ساخت: صندوق ها، فرایندها را تسهیل کرده وباعث بهره مند شدن کشاورزان ازمنابع موجود می شوند.

دریانورد در ادامه گفت: بار اصلی اقتصاد کشور به دوش کشاورزان بوده ، حدود 50 درصد جمعیت ما در روستا زندگی می کنند وبه طور طبیعی معیشت آنها متکی بر بخش کشاورزی و زیرمجموعه آن می باشد.

به گفته وی، تنوع اقلیمی باعث وجود استمرار تمامی محصولات کشاورزی در کشور شده است و استان هرمزگان در فصل سرد بهترین محصولات کشاورزی را برای کشور و صادرات تامین می کند.

این مسوول با بیان اینکه، تنوع اقلیمی در استان هرمزگان باعث کمک به اقتصاد ملی شده است، افزود: تنوع اقلیمی باعث منتفع شدن اقتصاد استان هرمزگان شده است.

دریانورد همچنین با اشاره به اینکه هرمزگانی ها با توانمندی بالقوه و خلاقیت خود توانسته اند محصولات کشاورزی مرغوب تولید کرده و در بخش صادرات هم فعالیت خوبی داشتند ، اظهار داشت: صندوق نقش مهمی در تامین مالی داشته و به کشاورزان کمک کرده است.

وی ادامه داد: ورود صندوق به فعالیت های کشاورزی، باعث افزایش توانمندی کشاورزان استان هرمزگان شده است، دولت بیشترین حمایت را برای تامین مالی صندوق ها داشته بطوری که کمتر از 50 درصد منابع صندوق را دولت از فروش منابع خود تامین کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان با بیان اینکه به همت کشاورزان رشد قابل توجهی در بخش کشاورزی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: محصولات متنوع بخش کشاورزی و شیلاتی استان صادرات محور است، کشاورزان نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و هم در صادرات ایفا می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز