رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

ایجاد تسهیلات لازم در هرمزگان برای عمل پیوند کلیه تا پایان سال جاری

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۸:۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۲۷۸۴۰
ایجاد تسهیلات لازم در هرمزگان برای عمل پیوند کلیه تا پایان سال جاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ایجاد تسهیلات لازم جهت انجام عمل پیوند اعضا (پیوند کلیه) تا پایان سال جاری در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر حسین فرشیدی در جشن بزرگ نفس که با حضور خانواده های اهداء کننده عضو، مسئولان مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت و انجمن اهدای عضو کشور، مسئولان استان و جمع کثیری از شهروندان بندرعباسی برگزار شد، گفت: این جشن به پاس گذشت از چیزی که برایش نمی‌توان قیمت گذاشت برگزار می‌شود و فقط می‌خواهیم از حرکت ارزشمند مردم عزیز تقدیر کنیم.

وی افزود: این گردهمایی فراتر از یک جشن است و در آن زندگی اعطا می‌شود برای خانواده‌هایی که غم و اندوه‌ برایشان ایجاد شده است.

دکتر فرشیدی ابراز کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از آغاز بکار واحد پیوند اعضا در استان نمی گذرد طبق آمار اهداء کنندگان عضو و به گواه وزارت بهداشت سرعت کار و پیشرفت در استان هرمزگان بسیار بالا بوده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در بحث اهدای عضو در استان هرمزگان در حال تلاش هستند و از لحظه ای که بیمارانی به «آی سی یو» منتقل می‌شوند کار خود را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از نقایصی که در استان هرمزگان وجود دارد این است که پیوند عضو در استان هرمزگان انجام نمی‌شود و ما برای انجام عمل پیوند بیماران را به استان‌های همجوار مانند فارس منتقل می‌کنیم.

فرشیدی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی را ایجاد کرده ایم و پیگیر هستیم بتوانیم تا پایان سال عمل پیوند عضو (پیوند کلیه) و در سال 1399 کبد و سایر پیوند ها را  در استان هرمزگان انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز