مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خبر داد :

پروژه گذر فرهنگ و هنر بندرعباس کلید خورد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۲:۰۲:۰۸
کد خبر: ۹۳۱۴۸۱
پروژه گذر فرهنگ و هنر بندرعباس کلید خورد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از آغاز پروژه گذر فرهنگ و هنر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رضا کمالی زرکانی در نشست مشترک با شهردار ، مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و اوقاف و امور خیریه گفت : گذر فرهنگ و هنر بندرعباس با مشارکت دستگاه های فوق در محل برکه های باران واقع در محله ۲۲ بهمن (استمبیک) اجرا می شود.

وی افزود : برکه های باران که سه عدد می باشد در پشت ساختمان موزه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد با توجه به سبقه تاریخی و جذابیت بصری آن می تواند به ساختاری جذاب و کارآمد در حوزه فرهنگ ، هنر و گردشگری تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به تعریف گذرهای فرهنگ و هنر پرداخت و اظهار داشت : گذر فرهنگ و هنر زیرساخت مناسبی برای تولید ،نمایش ، عرضه و فروش محصولات فرهنگی ، هنری و صنایع دستی می باشد.

کمالی زرکانی اضافه کرد : گذرهای فرهنگ و هنر باعث هویت بخشی به فضاهای شهری می شود و در کنار خود مشاغل متعددی را بر حسب نیاز مخاطب فراهم می سازد و در نهایت موجب ارتقای شاخص های  فرهنگی می شود.

وی گفت : گذر فرهنگ و هنر بندرعباس شامل نگارخانه ، کتابخانه ، پلاتو ، غرفه های عرضه محصولات فرهنگی ، هنری و صنایع دستی ، مکان اجرای موسیقی ، پخش فیلم و ... می شود. و علاوه بر آن محوطه سازی گذر فرهنگ و هنر بندرعباس به گونه ای است که تداعی کننده یک باغ ایرانی بر اساس معماری بومی و محلی و مملو از درختان متنوع و المان های هنری است.

در ادامه شهردار بندرعباس ضمن استقبال از این طرح گفت : گذر فرهنگ و هنر طرح بسیار خوب و مفیدی است که در راستای طرح شهر خلاق قرار دارد و  معتقدیم چنین طرح هایی مبانی فرهنگی شهر را تغییر می دهد.

عباس امینی افزود : اجرای گذر فرهنگ و هنر امکان پذیر و مکان مشخص شده نیز از پتانسیل لازم برخوردار است اما لازم می باشد نسبت به تامین اعتبار لازم و رایزنی و هماهنگی دقیق تر بین دستگاه های مشارکت کننده صورت گیرد.

در ادامه این نشست رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان موافقت خود را با اجرای گذر فرهنگ و هنر اعلام کردند.

در پایان اعضا به بازدید میدانی از محل انتخاب شده برای گذر فرهنگ و هنر بندرعباس پرداختند و از نزدیک با شرایط پروژه آشنا شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز