مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

هنرهای معاصر ظرفیت ویژه ای برای مردمی کردن هنر دارد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۸:۲۷:۰۹
کد خبر: ۹۳۶۵۰۴
هنرهای معاصر ظرفیت ویژه ای برای مردمی کردن هنر دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم اختتامیه نخستین رویداد هنر معاصر سیریک گفت :هنرهای معاصر ظرفیت ویژه ای برای مردمی کردن هنر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رضا کمالی زرکانی به ظرفیت های هنری سیریک اشاره کرد و گفت : این شهرستان مرکز پارچه بافی استان در گذشته نه چندان دور بوده است و دست بافت های این مردم با نقوش زیبای آن در سرتاسر خلیج فارس و اقیانوس هند مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی اضافه کرد : این پیشینه نشان می دهد که مردم این خطه هم صنعگتر و هم هنرمند بوده اند زیرا نقوش به کار گرفته شده در این دست بافت ها ارتباط نزدیکی با هنرهای تجسمی دارد و از طرف دیگر طبیعت بکر و زیبای این شهرستان اجازه می دهد هنرهای تجسمی جدید تحت عناوین مختلف خلق و اجرا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هنرهای تجسمی را مردمی ترین هنر دانست و اظهار کرد : هنر تجسمی همچون آینه ایست که ایده های خود را از مردم می گیرد و با عبور از ذهن هنرمند به صورت یک هنر جدید دوباره به مردم باز گردانده می شود.

کمالی زرکانی عنوان کرد :در هنرهای جدید از کم اهمیت ترین مواد استفاده می شود و با نگاه خلاقانه‌‌ اثری خاص و زیبا در محیط خلق می شود و این هنر حاوی پیام های متعدد برای ساختن جهانی بهتر است.

وی در پایان از همه دست اندکاران این رویداد به ویژه فرماندار، شهردار، امام جمعه و هنرمندان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد ساختمان پلاتو و نگارخانه سیریک با حمایت استاندار هرمزگان و همت شهردار تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

گفتنی است : در پایان از برگزیدگان این رویداد با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز