مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه:

وقف مشارکتی ظرفیتی برای تامین نیازهای موسسات خیریه

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۷:۴۳:۳۵
کد خبر: ۹۳۷۰۲۷
وقف مشارکتی ظرفیتی برای تامین نیازهای موسسات خیریه
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف وامور خیریه در جمع موسسات خیریه در اداره کل اوقاف هرمزگان گفت: می توان از ظرفیت وقف مشارکتی برای تحقق و تامین نیازهای موسسات خیریه اقدام و گام های بلندی برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رضا معممی مقدم در جمع موسسات خیریه در اداره کل اوقاف هرمزگان، افزود: در صورت تحقق این مهم، می توان باهم افزایی و تعامل با همدیگر در راستای رفع مشکلات و دغدغه ها و تامین خواسته های خیریه ها گام برداشت و با مسئولان و نمایندگان و... از طریق اوقاف جلسات را برگزار کنیم تا مطالبات موسسات خیریه مطرح و پیگیری شود.

وی با پیشنهاد به موسسات خیریه جهت تشکیل شورا، اتحادیه یا مجمع خیریه شهرستانی و استانی، خاطرنشان کرد: روسای استانی هم می توانند در اتحادیه کشوری با حضور ۳۲ استان کشور عضو شوند و در واقع تریبونی برای مطالبه گری موسسات در کشور تشکیل می شود که مطالبات را در سطح کشور پیگیری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد:اوقاف به پاتوق و خانه موسسات خیریه تبدیل شود و در جهت مستندسازی و ارائه تجربیات در حوزه موسسات خیریه بایستی اقدام شود.

معممی مقدم تصریح کرد: می توان موسسات خیریه  را در نمازهای جمعه تجلیل کرد تا مردم نیز با این مراکز خیریه بیشتر آشنا شوند.

رضا معممی مقدم گفت: ۱۳۳ بیمارستان و هزار و ۴۰۰ درمانگاه وقفی در کشور وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگانی نیز گفت: بیش از 75تا80درصد موقوفات استان با نیت عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) می باشدکه بخشی مقید به زمان و مکان هستند.

همچنین در این جلسه مدیر اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: تنوع نیات در استان نداریم و امیدواریم واقفان در حوزه های مورد نیاز وقف داشته باشند.

مهدیان خاطرنشان کرد : برای موسسات خیریه، موقوفه ای نداریم.

وی گفت: می توان از ظرفیت وقف مشارکتی برای تحقق و تامین نیازهای موسسات اقدام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز