فرمانده سپاه امام سجاد خبر داد:

اجرای پروژه های فرهنگی و عمرانی به نیت ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۷:۴۷:۱۶
کد خبر: ۹۳۷۰۲۸
اجرای پروژه های فرهنگی و عمرانی به نیت ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان
فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان در نشست خبری و رسانه ای کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان گفت: کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با رویکرد خدمتگذاری به مردم و محرومیت زدایی به همت همه مردم و مسئولین از اول دی ماه به مدت ۵ روز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ اباذر سالاری بیان کرد : اجرای کنگره شهدا صرفا یک برنامه فرهنگی نیست بلکه یک کار ارزشمند و عمیقی است که به همت همه مسوولان استان برگزار می شود و رییس این کنگره استاندار هرمزگان است.

سالاری بیان کرد: از کارهای شاخص اجرای 1500 پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم که عمدتا شامل ساخت و ترمیم منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ساخت اماکن ورزشی و خانه های عالم در مناطق محروم است.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان ابراز داشت: پروژه های محرومیت زدایی در نظر گرفته شده  به اشتغال و بازگشت مردم به روستاها و تثبیت جمعیت کمک می کند و در دو سال گذشته با صرف هزینه در استان هرمزگان انجام شده که ساخت سدهای کوچک و انتقال آب چشمه‌ها و قنات جزو کارهای ارزشمند انجام شده است.

سالاری عنوان کرد: برگزاری مراسم ازدواج 1500 زوج، 28 آذر ماه از جمله برنامه‌های کنگره است  و جهیزیه مختصری نیز به آن ها اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: کاشت بیش از 15 هزار اصله درخت هم در بندرعباس و هم در سایر شهرها با همکاری دستگاه های هر شهرستان و شهر کاشت می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد تصریح کرد: برگزاری یادواره های مختلف قشری ، محله ای و شهری که از سال گذشته شروع شده است باز هم ادامه خواهد داشت و با اشکال مختلف در عموم شهدا و انقلاب را یادآور می شوند.

سالاری ادامه داد : در حوزه های دانش آموزی و دانشجویی طرح، نامه ای به یک شهید و طرح های شهید پژوهی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمند دیگر تدوین کتاب‌های ارزشمند دفاع مقدس است که در همین ایام بیش از 40 اثر از زندگی شهدای استان تدوین و رونمایی می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد تاکید کرد: در جوار این کنگره بزرگ کارهای بزرگ دیگری هم انجام شده که یکی از آن ها افتتاح نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است که بسیار ارزشمند است.

سالاری اظهار داشت: نمایشگاه فرهنگی،هنری و بصیرتی از هبوط تا ظهور به زودی راه اندازی می شود که سیر تاریخی قبل از اسلام تا به امروز را روایت می کند.

وی افزود: همچنین به زودی اتفاقات ویژه استان هرمزگان به صورت هنری در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان بیان کرد: بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس کار فاخر و هنری ارزشمند دیگری است که در حال انجام است همچنین برگزاری تئاترهای خیابانی از دیگر برنامه‌های ویژه در کنگره است.

سالاری در پایان گفت : در طی این پنج روز به ترتیب برنامه ها مشخص شده است که کنگره شهدای زن، یادواره شهدای دانش آموز ودانشجو و فرهنگی، کنگره یادواره شهدای روحانی و طلبه و در آخرین روز مراسم ویژه و اجلاسیه نهایی می باشد که با حضور 1500 تن از خانواده های شهدای استان هرمزگان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز