در دیدار معاونت صید سازمان و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با جامعه صیادی هرمزگان مطرح شد:

هرمزگان در واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی الگوی کشور است

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۷:۲۶
کد خبر: ۹۴۲۰۶۷
هرمزگان در واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی الگوی کشور است
دیدار معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ، مدیر کل دفتر مدیریت و توسعه بنادر ماهیگیری شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان با حضور روسای شهرستانها ، جمعی از جامعه صیادی ، تعاونی های صیادی و مجریان بهره بردار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مدیر کل شیلات هرمزگان در این دیدار با اشاره به سهم عظیم استان هرمزگان در صید و صیادی کشور و جامعه صیادی کشور گفت : صیدو صیادی در استان هرمزگان با برخورداری از 32 هزار نفر صیاد جایگاه ویژه ای دارد.

محسن یکتاپور با اشاره به اینکه افزایش قدرت موتوریکی از درخواستهای صیادان استان برای شناورهای خود می باشد گفت : امید است با توجه به فاصله زیاد صیدگاهها و همچنین تاثیر افزایش قدرت موتور در تازگی و کیفیت صید بزودی شاهد مرتفع سازی این مشکل و افزایش قدرت موتور برای صیادان استان باشیم.

وی با اشاره به وجود 22 بندر صیادی در استان هرمزگان از آنها به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و گفت : این بنادر با گذشت زمان نیازمند بازسازی ، مرمت و لایروبی هستند که امید است اعتبارات لازم برایز این مهم تخصیص یابد .

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه مشکلات بیمه ای صیادان وهمچنین  مشاغل سخت محسوب شدن شغل صیادی یکی از دغدغه های پیش روی صیادان است گفت : امید است از سوی مسئولان کشوری در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکل باشیم.

یکتاپور با اشاره به مسائل اقتصادی پیش روی کشور و در نتیجه افزایش صید غیر مجاز گفت : متاسفانه شاهد هجوم برخی افراد به سوی صید و صیادی بوده ایم که به عنوان خطر جدی صید و صیادی پایدار را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه صیدو صیادی در آبهای دور می تواند راه حلی برای برون رفت از فشار به ذخایر آبزیان به ویژه در صید گاههای سنتی استان باشد خواهان تخصیص مجوز آبهای دور به استان هرمزگان به تعداد کافی باشد.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات کشور با بیان اینکه استان هرمزگان به جهت برخورداری از تنوع و دسته بندی آبزیان وهمچنین برخورداری از گونه های اختصاصی مانند فانوس ماهیان جایگاه ویژه ای برای کشور دارد گفت : بدون شک استان هرمزگان قطب نگین صیدو صیادی کشور است.

سید پرویز محبی با بیان اینکه سوخت شناورهای صیادی دغدغه اصلی برای سازمان شیلات ایران است گفت : با قدرت پیگیر این مساله هستیم و آماده هر گونه همکاری با دستگاههای زیربط و وزارتخانه های مرتبط برای تسهیل در این مهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل سوخت باعث شده جمعیت عظیمی از صیادان از رفتن به دریا و صیدگاهها خودداری کنند ودرنتیجه معیشت آنها با مشکل روبرو شود از مسئولان خواست هر چه سریعتر این مسئله مرتفع شود.

معاون صیدو بنادر ماهیگیری کشور از اتحادیه ها و تعاونی های صیادی به عنوان محور اصلی جامعه صیادی یاد کردو گفت : توانمندسازی اتحادیه ها و تعاونی های صیادی یکی از برنامه های مهم پیش رو است .

همچنین ارتقاء ارزش افزوده ساردین ماهی ، الگو بودن هرمزگان در بنادر صیادی به بخش خصوصی ، تداوم روند واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی ، ارتقاء تجهیزات و امکانات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان ، بازنگری در دستورالعمل افزایش قدرت موتور ، دستورالعمل نقل و انتقال شناورها و ... از مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

در این دیدار اتحادیه صیادی ، تعاونی های  صیادی و روسای شهرستانها نیز به بیان دیدگاهها و مسائل خود پرداختند که در این بین واگذاری تصدی ها به تعاونی ها، افزایش قدرت موتور ، تجهیز بندر صیادی استان به عنوان نگین صیادی استان ، برخورد با صید غیر مجاز ( به ویژه صید پره در جاسک ) ، تکمیل بندر صیادی گوکسر درگهان و بنادر ناتمام ، ارتقاء زیرساخت های بندری در میناب ، ساماندهی شناورهای غیر مجاز ، ایجاد اسکله و مراکز تخلیه صید در برخی نقاط استان از مهمترین مسائل مطرح شده ایشان در این دیدار بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز