رئیس کمیته امداد سردشت خبر داد:

اختصاص ۳۹۰ سبد غذایی به کودکان زیر ۵ سال سردشتی

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۱:۵۷:۴۳
کد خبر: ۹۴۹۱۶۸
اختصاص ۳۹۰ سبد غذایی به کودکان زیر ۵ سال سردشتی
رئیس کمیته امداد سردشت گفت: 390 سبد غذایی بااعتبار 39 میلیون تومان برای کودکان زیر ۵ سال باهدف بهبود تغذیه و شاخص‌های سلامت توسط این نهاد در دی‌ماه امسال توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ محمد شاکری در این خصوص اظهار داشت: کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است که در این طرح بر اساس لیست مواد غذایی پیشنهادی از طرف وزارت بهداشت، سبد غذایی متناسب با نیازهای تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال و همچنین مناسب برای بهبود وضعیت مادران باردار تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود، بیان کرد: والدین کودکان مبتلا به سوءتغذیه از طریق این بن کارت‌ها می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز کودکان خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد تهیه کنند.

شاکری افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از فقر و تغذیه مناسب به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند، ایجادشده است که در همین راستا در دی‌ماه امسال 390 سبد غذایی بااعتباری بالغ‌بر 39 میلیون تومان باهدف بهبود شاخص‌های سلامت در خانواده‌ها به کودکان زیر پنج سال سردشتی اختصاص یافت.

رئیس کمیته امداد سردشت شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و مرکز بهداشت شهرستان بشاگرد برای شناسایی خانواده‌های نیازمند دارای کودکان زیر پنج سال باهم همکاری می‌کنند، افزود: هم‌اکنون یک هزار و 568 خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد سردشت هستند که 570 خانوار دارای کودک زیر پنج سال می‌باشند.

وی بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم‌ است، افزود: خیران می‌توانند با مشارکت در طرح هم‌سفره از طریق سایت hamsofreh.ir و یا مراجعه حضوری به کمیته امداد در تأمین منابع مالی موردنیاز برای رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

شاکری با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: این سبد علاوه بر کودکان تحت حمایت کمیته امداد به سایر کودکان نیازمندی که تحت حمایت نیستند نیز تعلق می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز